Voeding voor moederbord? (Zon plat lang ding)

Status
Niet open voor verdere reacties.

T._de_vries

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 sep 2003
Hallo,

Vandaag eindelijk nieuwe pc binnen. :D Werd erg tijd.

Maargoed, al 1 probleem.

Op de voeding zit zon grote aansluiting die naar de voeding moet (stekkertje met 2X12 ingangetjes.

Nu zit er op de voeding alleen een stekker met 2X10 van die pinnetjes. Wat moet ik doen? Moet ik gewoon zon convertertje gaan halen? Of past hij gewoon?

Bedankt, :thumb:

Kun je iets duidelijker zijn want de aansluiting van de voeding op het moederbord is normaal 20 pins en er zit er 1 aan van 4 pins als exctra voedig voor sommige processoren.

denk dat je idd zo,n convertertje nodig hebt.
toen ik laats een nieuwe voeding kocht zat ie erbij

Op het moederbord zit zon aansluiting. Daar moet een stekker van de voeding in.

Vanaf de voeding gaat er wel een kabel met 20 pinnetjes (10 op een rij van 2.)

Die aansluiting op het moederbord is er een met 24 pinnetjes. Dat past dus niet. Maar kan ik hem gewoon misschien op de 1 of andere manier erin doet dat hij wel werkt? Of moet ik zo'n verloop stekkertje gaan halen?

als het goed is heb je 20 pins connector en een vierkante 4 pins die vanaf de voeding komt als het goed is past die naast de 20 pins.
Wat voor merk en type moederbord is het?

Geplaatst door T._de_vries
Hallo,

Vandaag eindelijk nieuwe pc binnen. :D Werd erg tijd.

Maargoed, al 1 probleem.

Op de voeding zit zon grote aansluiting die naar de voeding moet (stekkertje met 2X12 ingangetjes.

Nu zit er op de voeding alleen een stekker met 2X10 van die pinnetjes. Wat moet ik doen? Moet ik gewoon zon convertertje gaan halen? Of past hij gewoon?

Bedankt, :thumb:

Snap dit eigenlijk ook niet. Bij een nieuwe voeding heb je de voedingstekker 2X12. die moet op het mobo. Dan heb je inderdaad nog een extra platte stekker 2X10(Oude voeding stekker) en een vierkante stekker 2X2. geef even het merk van de voeding alsook het merk en nummer van je mobo

Je hebt er een AT voeding in???? dat ie aansluiting(10 op een rij van 2.) ben ik bang

Beetje vreemd want de kast die in je profiel staat is een ATX kast!!??

maak er eens een foto van wil ik wel eens zien die kabel bos!!!

Laatst bewerkt:
Hier een thread over je bordje.

Op pagina 4 zag ik al iets voorbij komen over de voeding aansluiting.

Mvg Patrick

Heb dit voor je gevonden, kan dus zijn dat je onboard geluid een problem kan zijn!

* Bekijk myReact van Animal_X

Reg. datum: 11 april 2000
Even een waarschuwing voor mensen die de SLI Platinum of de Diamond van plan zijn aan te schaffen, want er zijn al wat problemen:

Deze twee moederborden zijn ATX2.x compliant. Dit betekent dus dat er een 24-pin ATX (en een 4-pin ATX12V connector) op moet worden aangesloten. Alleen hier komt het probleem: De onboard SB-Live chip die op het moederbord zit vereist een -5V lijn op pin-20. Op een ATX1.x compliant voeding zit die er welliswaar op pin-18, maar op een 24-pin ATX2.x voedingsconnector zit deze dus helemaal NIET. Met andere woorden bij 95% van alle ATX2.x compliant voedingen zal de onboard SB-Live chip NIET werken.

Je hebt dus voeding nodig die ATX2.x en ATX1.3 compliant is! (en dus een -5V lijn op pin-20 heeft zitten.)

of

Een ATX1.3 voeding met 20-pin->24-pin converter die pin-18 van de ATX1.3 kant naar pin-20 aan de ATX2.x kant doorgeeft.

quote:
MSI Reminds You...

• These two connectors (JPWR1 & JPWR2) connect to the ATX power supply and have to work together to ensure stable operation of the mainboard.

• Power supply of 450 watts (and above) is highly recommeded for system stability.

• For ATX 12V power connection, it should be greater than 18A.

• For this model, you must use the power supply that with a -5V pin supply.

Zie ook:

http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadid=72098
http://diamondclub.msi.co...18&page=3&fpage=1

Animal_X wijzigde dit bericht 23-01-2005 17:54 (19%)

Je hebt dus voor dat bord een voeding nodig die geschikt is daar voor!
Bron
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/971568/3

Laatst bewerkt:
Yupyup, hij past! Hij draait zelfs al. Nu nog aan het formatteren (doe ik normaal nooit zo laat, maar ik moet nu gewoon even weten of hij het doet enzo.)

Formatteren van 240 GB gaat niet zo heel snel (NTFS tenminste.)

Naja, die kabel paste dus gewoon (zitten nu wel 4 lege vakkies, maar hij werkt tot nu toe goed.)

Bedankt allemaal,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan