Voeding voor SLI

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quanie

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2013
Goedenavond allemaal,

Ik wil graag mijn pc upgraden naar SLI. maar ik weet niet welke voedingen het beste bij SLI past. Daarnaast moet de voeding ook SLI ondersteunen als goed is? ze zeggen dat je niet moet bezuinigen op voedingen, dus graag jullie meningen hierover
mijn huidige specs:
i5 4670k
GTX 760 2GB >>> x2 GTX 760 SLI
MSI B85M >>> wordt waarschijnlijk MSI Z87-G45 Gaming
8GB RAM
1dvd drive
1CPU fan
2x case fan
1x ssd 120GB
1x 1TB Toshiba HDD

bij voorbaat dank!!

Je hebt absoluut minimum nodig: (350W + 100W) / 0.8 = 550W. Dat is specifiek voor deze opstelling. Elke voeding van een goed merk met dubbele (liefst apart gevoede) PCI stekkers gaat dus werken. Probleem daarmee is dat voedingen met 4 pci stekkers meestal 850W of meer zijn (met bijbehorend prijskaartje).

Wil je een goedkopere / zuinigere voeding met 4x pci dan kun je eventueel kijken naar converter stekkers en een goede 650W voeding. Beetje afhankelijk hoe gericht je bent op efficiency en toekomstig gebruik.

De XFX kende ik inderdaad niet. Doet echter niet af aan wat ik ermee bedoelde, beide voedingen zijn namelijk rond de 80 euro net als de niet modulaire 850W

Een "gewone" 650W met converters is 20-30 euro goedkoper. Dit is overigens een oplossing die ook niet mijn voorkeur geniet, maar is het overwegen waard voor mensen met een krap budget.

100 euro? Dat is wel een heel klein beetje duur. Dan kun je nog beter een 700 watt nemen die 4x pcie heeft. Of diegene die ik heb gelinkt.

Doe wat je niet laten kan. Ik zou elke dag van de week voor 80-plus gold gaan ipv bronze. Door de mindere warmteontwikkeling is de voeding veel slijtvaster. Daarnaast is de xfx volgens mij een voeding geproduceerd door seasonic, maar met een xfx sticker erop en 5 jaar garantie, dus naar mijm mening nog de beste keuze. De corsair krijg je maar 3 jaar garantie op. Waarom je die zou kiezen is mij een raadsel.

De TS geeft aan niet te willen besparen op de voeding. Ik geef hem groot gelijk. Daarom post ik een voeding met louter lovende reviews, met een gold label en 5 jaar garantie. Met idd een iets hogere prijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan