voeding voor xc cube kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

janneman2011

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2011
Hallo allemaal

Mijn ouders hebben een aopen X C Cube, maar helaas is de voeding kapot gegaan.
Een reparatie kost ruim 200 euro, en dat vinden we toch echt veel te veel geld (voor een pc van ongeveer 8 jaar oud)
Nu heb ik zelf wat wezen zoeken en nu blijkt dat deze voeding inderdaad helemaal speciaal gemaakt is voor de X cube.
Nu vroeg ik me af of er een (goedkoper) alternatief is om toch hun X cube weer aan de gang te krijgen?
De kast zelf willen we dus eigenlijk behouden.
Hebben jullie ideeen?
Het gaat om deze voeding
FSP275-60CU 275 Watt Power Supply for AOpen XC Cube.

groet
Jan

wederom bedankt voor je reactie.
Is er geen alternatieve voeding beschikbaar die zou kunnen passen?
zou er met wat geknutsel geen andere voeding in kunnnen??
Via ebay een 2de hands voeding vanuit buitenland voel ik eigenlijk niet zoveel voor.

groet
Jan

Helaas zijn er geen andere opties vrees ik, de voeding die jij hebt heeft unieke afmetingen, al zou je een andere kopen botst hij tegen de cpu koeling aan (zie volgende afbeelding):
aopen_xc_cube_ez945.jpg

Je zou evt de CPU koeling kunnen vervangen voor een kleinere en een normale voeding erin stoppen.

Laatst bewerkt:
Hallo

"Nu vroeg ik me af of er een (goedkoper) alternatief is om toch hun X cube weer aan de gang te krijgen?"

Meest voorkomende oorzaak --> defekte (uitgedroogde) condensatoren.

Deze zelfs vervangen , of laten vervangen door een lokale t.v. zaak met eigen technische dienst , of een elektronika hobbyist.

Qua componenten gok ik dat dit max. 30 € zou kosten.

Mocht je overwegen om een andere voeding te gebruiken ... let op dat de pinout wel compatibel is .... b.v.b. geen 12V waar er 5V moet zijn.

DELL optiplex GX 240 , 260 werkt ook met een relatief kleine voeding en zijn niet duur 2e hands...

peter

Hallo

"Nu vroeg ik me af of er een (goedkoper) alternatief is om toch hun X cube weer aan de gang te krijgen?"

Meest voorkomende oorzaak --> defekte (uitgedroogde) condensatoren.

Deze zelfs vervangen , of laten vervangen door een lokale t.v. zaak met eigen technische dienst , of een elektronika hobbyist.

Qua componenten gok ik dat dit max. 30 € zou kosten.

Mocht je overwegen om een andere voeding te gebruiken ... let op dat de pinout wel compatibel is .... b.v.b. geen 12V waar er 5V moet zijn.

DELL optiplex GX 240 , 260 werkt ook met een relatief kleine voeding en zijn niet duur 2e hands...

peter

OK, een vriend van mij is behoorlijk technisch
Ik ga hem vragen of hij er naar wil kijken. Dit zal veruit de goedkoopste oplossing zijn denk ik.
Ik neem aan dat een andere voeding en een ander CPU koeling ook weer aardig in de kosten gaat lopen..

Jan

volgens mij moet je gewoon opzoek naar een SFX voeding die er in kan er zijn ook andere merken die dit soort voedingen leveren
de pin's zijn het zelfde zoals iedere andere standaard voedingen 20/24pins

klikerdeklik

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan