voeding vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

bliekmeister

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2005
ik heb net een nieuwe voeding gekocht
tagan i-Xeye 420 Watt met
5v --> 42 A
3v --> 28 A
12v --> 22 A

en nou is mijn neon die al in mijn pc zat verbrand en doet het dus niet meer, nu zat ik zelf al te denken dat hij de spanning van mijn 5v stekker niet aan kan en ik heb gevrogen aan iemand of hij er iets van wist en hij zij dat er nergens neon buizen zijn die 42 A aan kunnen
ik hoop dat jullie er misschien wat meer over weten en eventueel een site kunnen geven waar je van zulke buizen kan kopen

5v --> 42 A

De 5 volt 42a wil alleen maar zeggen dat je 5 volt kant maar tot 42A belast mag worden.
Weet je zeker dat je de juiste spanning op de verlichting hebt gehad.?

Je weet toch hoeveel volt er op je neon verlichting moet staan, of heb je gewoon maar wat aangesloten.

volges mij 12 volt mrr der zit zon 12volt inverter bij... weetnie of da wat uitmaakt...

Zit er wel een molexstekker aan? ( een stekker om hem op de voeding aan te sluiten). Zo ja dan hang je die daaraan en kan je niet schakelen tenzij je een losse schakelaar ertussenhangt. Als hij geen molexstekker heeft zal hij waarschijnlijk nog op een inverter moeten, dan mag en kan die dus niet rechstreeks op de voeding.

hij zit op een molex stekker en die zit aan een kastje de 12volt inverter en vandaar gaat een stekkertje naar de eigenlijke neon...
misschien is het gewoon pech?

Voor zover ik weet moet een Neon(CCFL) altijd op een Inverter aangesloten worden en gebruikt deze 12 Volt.
Nu ie doorgebrand is, heb je hem soms rechtstreeks aangesloten(zonder inverter)?

Geplaatst door bliekmeister
heb hem gewoon via de inverter aangesloten
Ik heb er toevallig van de week ook eentje verknald, dit lag er meer aan dat ik het stekkertje verkeerd om had gedaan.:o De stroom toevoer naar de inverter toe. Plus en min omgedraait, het knetterde wat en de inverter kon in de prullenbak.:p De CCFL is nog wel goed.

misschien kom ik nou dom over hoor... maar die stekkers kunnen er tog maar op 1 manier in??
en bij mij is de ccl naar de knoppe...

Geplaatst door bliekmeister
misschien kom ik nou dom over hoor... maar die stekkers kunnen er tog maar op 1 manier in??
Daar heb je gelijk in, maar bij mij was de meegeleverde stekker niet goed meer. Het draad wat er aan zit heeft een breuk, dus ik heb uit een oude pc zo'n stekkertje gebruikt, die je bijvoorbeeld voor je hardeschijf LED kunt gebruiken om op het moederbord aan te sluiten. Die stekker kan er op twee manieren in, daarnaast zat er maar 1 kleur draad op. Normaal heb je twee kleuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan