voeding waarschijnlijk kapot na schoonmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferran46

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2007
Hallo allemaal,

Ik heb onlang mijn pc schoongemaakt, ook de voeding zat erg onder het stof.
Na alles goed stofvrij en aangesloten te hebben, wou ik de pc opstarten, de ventilators draaide 1 sec en toen ging die weer uit.

Ik heb nu alle kabels losgemaakt en gekeken wat hij toen deed.

Nu ben ik er achter gekomen dat als ik alleen de grote moederbordstekker aansluit hij het wel doet en zodra ik de 4 pins gele/zwarte stekker (cpu stekker??) er bij aansluit hij het niet meer doet.

nu is mijn vraag of de voeding ineens kapot is gegaan of dat er meer aan de hand is?

Alvast bedankt.

Doormiddel van voorzichtig met een stofzuiger de stof op te zuigen, heb geen perslucht gebruikt omdat anders kans is dat je de stof ergens vast in blaast.

Ben er achter gekomen dat het moederbord kapot is, heb deze onlangs vervangen door een msi bordje, nu vroeg ik me af of ik nu windows opnieuw moet herinstalleren?

Ik heb hem nu gewoon opgestart(zonder herinstallatie) en alles lijkt verder hetzelfde te zijn.

Het meest verstandige is om Windows opnieuw te installeren. maar als je machine nu verder goed loopt zou dat ook even kunnen wachten. En herinstalleer je de machine als het je uitkomt of je grotere problemen krijgt.

Installeer wel even de juiste drivers voor je moederbord en controleer in je apparaat beheer even of alle hardware nu goed geinstalleerd staat.

Ik vermoed dat je met het schoonmaken van je pc dmv de stofzuiger je ventilatoren hebt laten draaien... dan word zon fan namelijk ineens een dynamo....die stroom leverd, vind je mobo niet leuk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan