Voeding wattage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fab300

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2010
Hoi,
Ik help iemand bij het samenstellen van een nieuwe pc (zie vraag van gisteren) en nou had ik een moederbord en processor gevonden, namelijk de MSI 760GM-P23 (FX) met als processor de FX6100. De videokaart zit al standaard op het moederbord; later zal er ook een redelijke videokaart worden gekocht voor PCIe. Ik dacht dat 450 watt wel genoeg zou moeten zijn voor deze belangrijkste onderdelen? Want dan had ik een Sweex 450 watt voeding gevonden, mede dankzij zijn prijs en energie-efficiëntie (80+). Maar heeft die wel de goede aansluitingen voor PCIe en het moederbord? Hier weet ik helemaal niets vanaf, vandaar deze vragen.
Dus: Is 450 watt genoeg? En zo ja, heeft de Sweex 450 watt voeding genoeg aansluitingen voor dit moederbord?
Bedankt.
Grtz. Fabian.

Hoi...

Begin aub niet aan een voeding van Sweex. Bekijk onderstaande link eens en bekijk ook de link erin eens met wat er kan gebeuren met voedingen van slechte kwaliteit. Geef liever iets meer uit aan een goede A merk voeding van 500/600w.(60 euro) Die zou dan voldoende zijn voor als er een kaart bijkomt. Een goede voeding is echt belangrijk in een systeem.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/389407-Informatie-Voedingen

Die pagina was ik helemaal vergeten! De derde keer intussen dat je me daaraan herinnert :( Ik moet toch echt wat beter gaan nadenken voordat ik post.
Ik heb een Aerocool voeding gevonden van 530 watt, maar ik weet niet of die voeding goed is. Hij staat niet op het lijstje. Er zijn veel A-merk voedingen te vinden zoals Coolermaster, die niet veel kosten, maar diegene die ik help heeft nog (oude) Molex-aansluitingen op zijn DVD branders en harde schijf. Totaal 3. En ook een SATA harde schijf. En nou vind hij het zonde om alles te moeten vervangen, vandaar een voeding met molex.
Maar goed, mijn vraag: is Aerocool een goed merk? De Aerocool E78-530?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan