Voeding werkt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Opagek

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Hoi,

Mijn pc start niet op.
Het volgende gebeurt als ik hem aanzet: Er brand een rood ligtje binnenin en de koeler maakt een paar rondjes en stopt er dan mee.
Vreemd genoeg kan ik dat niet twee keer achter elkaar doen.
Ik moet namelijk de voeding uitzetten dan ca. 10 seconden wachten en dan de voeding weer aan doen en dan werkt het wel weer.
Iemand idee of het hierbij aan de voeding ligt.

Bij voorbaat dank,

Groeten
Opagek

Alles is nieuw behalve de cd/dvd spelers. Voeding is niet meer dan 1 maand oud eveneens als de rest van de pc.

Hoi,

Misschien even handig om de hardware te melden en voeding zelf in elkaar gezet of kant en klaar gekocht zou makkelijk zijn om even te vermelden.

Hoor je ook piepjes bij het opstarten? Dan kun je opzoeken dmv beepcodes wat er aan de hand is. ;)

Ben je de 8-polige stekker vergeten aan te sluiten? (of misschien effe aandrukken...)

EDIT: kán het ook sluiting zijn van een cd/dvd speler? (omdat je de voeding pas weer na 10 sec. kan aanzetten..)

Laatst bewerkt:
Ik heb niet zo'n goeie videokaart het is volgens mij 8400gs maar die heeft geen extra stroom nodig ofso.
En nee ik hoor geen piepjes, maar de voeding maakt wel een beetje een raar geluid als ik de voeding aanzet.

EDIT: kán het ook sluiting zijn van een cd/dvd speler? (omdat je de voeding pas weer na 10 sec. kan aanzetten..).
Wat bedoel je hier precies mee?

Heb je ook de kabel van je processorkoeler goed aangedrukt? Vaak wil een computer ook niet starten, als deze niet (goed) aangesloten is. ;)

@ post 10: ik heb ook wel es sluiting gemaakt, maar dan draaide de pc gewoon. PC sloeg uiteraard uit en die kon ik pas na 10 seconden weer aanzetten en ook dan moest ik de aan/uitknop bedienen op de voeding ...

edit: die 8-polige stekker is niet voor de videokaart, maar voor voldoende stroomvoorziening van de processor

Laatst bewerkt:
Ik heb alle draadjes goed aangedrukt maar het werkt nog steeds niet.
De voeding maakt nu ook een soort piepend geluid als ik hem aan doe.

Mmm, ik zou een andere voeding proberen, zo'n ding hoort niet te piepen.. draait de fan van de voeding wel? (voor zolang die aanstaat?)

Ik zal zo even een andere voeding proberen maar voor zover ik kan zien draait de fan van de voeding niet(voor de 3 seconden dat die aanstaat:P).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan