voeding wl700ge overleden, kan nu de harddisk niet uitlezen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter xnon
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xnon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jun 2011
Als dit verkeerd staat mag het verplaats worden. De voeding van mij asus-router wl700ge is overleden router met hardeschijf, nu wou ik de hardeschijf die hier inzit uitlezen alleen lukt dit niet. Kan hem in Linux wel zien bij het partitionering programme en in windows bij apparaatbeheer. Het lukt echter niet om uit te lezen, terwijl er wel data opstaat die ik er graag afhebben :(.
Dus een externe USB behuizing gekocht in de hoop de harddisk te kunnen uitlezen.

Nieuwe voeding voor de Asus-router lijkt onmogelijk aan te komen, anders was dat ook nog een optie.

Zowel bij linux als windows lijkt het of de schijf niet is gepartioneerd.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met dit probleem, me de UBCD disk voor windows kan ik de schijf ook zien

met vriendelijke groeten,

xavier nonnekes

Ga eens naar schijfbeheer.
Staat de schijf er wel met vermedling onbeheerde ruimte?
Zo ja, initiliseer de schijf.

Staat de schijf met schijfletter vermeld in de verkenner od deze computer?
Zo ja, laat deze schijf controleren en zonodig repareren door schijfbeheer.

Ik heb hem nou geinitialiseerd in windows maar kan er nog niks mee (zegt dat de schijf leeg is en gepartioneerd moet worden), partioneren durf ik zeker niet te doen, omdat ik dan zeker weet dat mijn data weg is.

Maar voor Linux hoef ik de schijf toch niet te initialseren ?, zag hem daar als SDA staan.

Ben er intussen wel achter dat de WL700Ge met Samba draaide als server en heb het idee dat dit in de router zit, of zou het MRB van de schijf mij nu in de weg zitten.

Weet dus ook niet in welke extensie de schijf en of die geformateerd is :confused:, het enigste wat ik weet is dat er data opstaat.

Ben nogal een analfabeet kwa computers, alleen 1 keer in de zoveel tijd als ik problemen heb verdiep ik me er weer in.

Hallo

Nieuwe voeding voor de Asus-router lijkt onmogelijk aan te komen, anders was dat ook nog een optie.

Indien ik mij niet vergis dient de adaptor 12V uitgangsspanning te bezitten.

Weet niet welke connector aan de voedingsadator staat , maar deze bezit alvast meer dan genoeg vermogen.

In extremis kun je ook de connector van de defekte adaptor solderen aan dit nieuw exemplaar.

http://cgi.benl.ebay.be/12V-6A-6000...582?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item415969f95e

Indien interesse voor deze voeding ... niet te lang wachten , want deze aanbieding loopt binnenkort af (+/- 8u)

Eenzelfde voeding kost anders veeel meer.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan