Voeding: ZM 600-HP of ZM 600-ST

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quarry

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2006
Hallo,

Mijn Zalman 450W voeding heeft het vorige week begeven. Deze was echt fluisterstil en dat vond ik erg fijn. Ik kwam erachter dat de 450W net (of net niet) genoeg was voor mijn systeem en besloot wat meer power te nemen. Eerst een XFX 650W gekocht, vond ik te veel herrie maken en die ingeruild voor een Coolermaster Silent Pro 700W. Deze maakte ook te veel herrie.

Nu heb ik vandaag een Zalman ZM 600-HP in mijn pc gezet, maar ik vind dat ook deze wat veel herrie maakt. Op de site van QuietPC staat de ZM 600-ST bij de stille voedingen. Ik kan alleen geen goede reviews van deze voeding vinden.

Als ik echter op de site van Zalman kijk, staan daar de ZM 600-ST en de ZM 600-HP. Uit de beschrijvingen en de gewonnen prijzen kan ik opmaken dat de HP stil is. Ook is de HP zo'n 15 euro duurder dan de ST.

Nu vind ik dus dat de HP alsnog te veel herrie maakt en ik vraag me af of het zinnig is om even de ST te bestellen om die te beluisteren. Maar misschien zijn de geluidsniveau's wel vergelijkbaar. Ik weet er zelf niet zoveel vanaf dus graag jullie mening.

Alvast bedankt!

Hoeft niet per se een Zalman te zijn nee...
Deze had ik inderdaad ook al gezien, maar ik ben toch bang dat ik aan die 500W net niet genoeg zal hebben.
Bovendien heb ik nu al 4 sata aansluitingen in gebruik, maar dat is met verloopstukjes nog wel op te lossen natuurlijk.

Heb jij goede ervaringen met deze?

Groeten

hi

maar heb jij je voeding boven of beneden, als de voeding beneden ligt dan kan je er vier van rubberen dopjes plakken dan is die ook stiller.

Ik heb mijn voeding beneden. Maar in mn kast zitten volgens mij al een soort pootjes waar hij op komt te staan.
Ik heb er nu 1 besteld bij ikbenstil.nl, ben benieuwd...

als je aan 450 watt al genoeg had
waarom dan een 700watt voeding kopen?????

ook voor de toekomst is dat veelste veel (PCi-e is maar tot 300watt Gesertificeerd)
tenzij jij van plan bent 2 videokaarten in je pc te douwen?

Ik kwam erachter dat de 450W eigenlijk al niet voldoende was, daarom had ik minimaal 500 nodig. Omdat ik wel rekening wilde houden met sli of crossfire daarom de 700W. Aangezien dat toch een beetje overkill was, nu 620W besteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan