Voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobbo90

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2009
Berichten
5
Hallo,

ik heb van de zomer een nieuwe computer in elkaar gezet maar ik denk dat ik nu wel een zwaardere voeding nodig heb. Er zit nu een 500 watt voeding maar dat is denk ik te weinig voor wat ik nu heb.

specs:
Asus p5k/epu (moederbord)
intel core2 quad cpu 2.40GHZ
4gb RAM
ATI Radeon HD4870 1gb (asus)
NZXT Guardian 921 (behuizing)

2 sata harde schijven
1 ide harde schijf

2 sata dvd spelers

1 draadloos internet kaart
1 geluidskaart

En nog een stuk of 8 usb apparaten waaronder: toetsenborden, muis headset, externe hardeschijf enz.

Verder heb ik er ook nog eens twee schermen en wat speakers aan hangen. Ik ben van plan mijn pc nog verder te upgraden en hem te gaan overklokken. Hier heb dus ook weer een zwaardere cpu koeler voor nodig.

Maar ik heb nu dus echt geen idee meer wat voor voeding ik nodig heb. Zelf heb ik het geprobeert uit te rekenen maar toen kwam ik uit op 664 watt en dat lijkt me een beetje weinig als ik later wil gaan overklokken.

Dus ik hoop dat jullie een idee hebben hoeveel watt voeding ik nog heb???

Alvast bedankt,

Groetjes,
Job
 
Goedemorgen,

Welkom op Helpmij,

Ik zou in ieder geval een a- merk voeding nemen en je geeft niet aan wat je buiten het overclocken nog meer wil upgrade dus is het een beetje koffiedik kijken zo als ik het op dit moment bekijk zou je met een voeding van 700 watt een eind komen.
Hier een lijst met A-merk voedingen
Modag
 
Laatst bewerkt:
Wat voor problemen heb je nu dan dat je denkt een andere voeding nodig te hebben? Werkt het niet?
 
Hoi Mrmusic,

Ik weet niet wat de problemen zijn bij hem maar ati adviseert alleen al een voeding van 600 watt en minimaal een 500 watt dus dat lijkt mij al een beetje krap met wat hij van plan is.


Modag
 
Hallo,

ik heb nog geen problemen maar ik heb net die nieuwe videokaart erin gezet en ik vroeg me af of mijn voeding dat nog wel allemaal aan kon. In de toekomst ben ik nog van plan om een nieuwe koeler op mijn cpu te zetten.
 
Als alles nu goed en probleemloos werkt, waarom dan de voeding vervangen?
Een nieuwe cpu koeler maakt niets uit, zo'n fannetje verbruikt bijna geen stroom.

Welk merk en type voeding heb je nu?
 
NIks mis mee (heb hem zelf ook:D).

Zou persoonlijk de voeding niet vervangen zolang het niet nodig is, maar ja, ieder zijn eigen mening uiteraard!
 
Hoi,

Als dat de enige aanpassing wordt en de pc functioneert goed dan zie ik eigenlijk toch geen probleem.

Modag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan