voedingen sneuvelen zienderoog

Status
Niet open voor verdere reacties.

bikkerss

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2004
een maand geleden was m'n voeding stuk, ok kan gebeuren dus vervang ik deze met eentje die ik gekregen had van een kennis. Maar nu 2 weken laten sneuvelt ie eveneens.
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn van deze defecten, het zou toevallig kunnen zijn maar voor ik m'n voeding terug vervang wil ik wat meer meningen horen.
m'n pc gaat aan, maar reboot vrij veel zonder reden, geen bleu screens, memtest is ok. eenmaal dat ie een tijdje draait blijft ie goed werken, maar voordat ie het goed doet reboot ie 5-10 maal.

Laatst bewerkt:
Misschien een te lichte voeding van je kennis gehad?
Kijk eerst welk vermogen je nodig hebt en koop altijd een wat zwaardere.

Kan natuurlijk ook een probleem met je moederbord betekenen, de spanningsregelaars b.v. of de condensatoren op dat bord.

normaal gezien niet, het was een 280 W, mijn systeem is een p4 nortwood met 2 optische drives, 2hd's, een cardreader, gf4 kaartje en tv-kaart vrij standaard ding dus. had van te voren m'n output berekend op een website en het zou voldoende zijn.

hoe kan ik de spanningsregelaars controlleren ?
de condensators lijken me inorde, die had ik al gecontroleerd nergens een slechte te zien

Kan natuurlijk ook een probleem met je moederbord betekenen, de spanningsregelaars b.v. of de condensatoren op dat bord.

normaal gezien niet, het was een 280 W, mijn systeem is een p4 nortwood met 2 optische drives, 2hd's, een cardreader, gf4 kaartje en tv-kaart

Kijk hier zit denk ik het probleem.
280 Watt is hiervoor veel te licht. Dit gaat al gauw richting 350 a 400 Watt dus een 450 Watt voeding zou ik hiervoor kiezen.

zou toch eerder zeggen dat als de voeding niet voldoende is dat je pc uitpringt en niet je voeding knalt

heeft ie het wel altijd op gedaan??

zou toch eerder zeggen dat als de voeding niet voldoende is dat je pc uitpringt en niet je voeding knalt

heeft ie het wel altijd op gedaan??

Dat gebeurde ook zei ie:
"m'n pc gaat aan, maar reboot vrij veel zonder reden, geen bleu screens, memtest is ok. eenmaal dat ie een tijdje draait blijft ie goed werken, maar voordat ie het goed doet reboot ie 5-10 maal"

Daarna sneuvelde volgens mij pas de voeding.

De voeding is nog niet compleet stuk, maar blijf nu van die pc totdat er een andere inzit kwestie van de rest niet te beschadigen.
Wel raar dat ie het de eerste 2 weken zonder probleem heeft gewerkt, ik heb er nogthans niets bijgestoken.

Zoiets kan altijd gebeuren.

Als iets te heet wordt (en dat kan in een te krappe voeding gebeuren) zullen er onderdelen sneller slijten, waardoor de werking niet meer optimaal is en waardoor het weer warmer wordt. Dit is de bekende kettingreactie.

Misschien geen goed voorbeeld, maar als je al jaren met een auto rijdt die net iets te weinig motorolie heeft, zal deze ook niet meteen stilstaan langs de weg, maar alles slijt wel harder.

heb momenteel maar m'n optische drives afgekoppelt maar zonder resultaat.
wel raar want deze medion werd oorspronkelijk geleverd met een 250 w voeding, ik heb er een schijf bijgestoken (vandaar de 280w)

Ik heb even m'n verbruik berekend, 280w zou volgens dit voldoende moeten zijn.
de tv-kaart steekt wel in zo'n blauwe pci, ik weet niet of dit iets uitmaakt qua verbruik

System Type: Single Processor
Motherboard: Regular - Desktop
CPU: Intel Pentium 4 A 2660 MHz Northwood
CPU Utilization (TDP): 85% TDP

RAM: 2 Sticks DDR SDRAM
Video Card: NVIDIA GeForce 4 MX Series
Video Type: Single Card

IDE HDD 5400 rpm: 2 HDDs

DVD-ROM Drive: 1 Drive
DVD-RW/DVD+RW Drive: 1 Drive
Additional PCI Card (avg): 2 Cards
Front Bay Card Reader: Yes

Keyboard and mouse: Yes

System Load: 100 %

Recommended Wattage: 265 Watts

Laatst bewerkt:
Nog even iets anders. het gaat bij een voeding niet alleen om de wattage, maar ook om het amperage, de stabiliteit, kortom, de kwaliteit van de voeding.

Een 300W voeding van een gerenommeerd A-merk zal beter presteren van een 400W voeding van een B of C merk van slechte kwaliteit!

kun je me dat even goed uitleggen ?

ps het is een fortron voeding, toch een van de betere merken lijkt me .

Weet iemand tot welke klasse ik een Mercury voeding mag rekenen ?

Laatst bewerkt door een moderator:
ik ben nog ff verder aan het zoeken maar kom nog weinig tegen waar je wat aan hebt

zoek nog

in de hele pricewatch komt geen mercury voor.

zou dat al genoeg zeggen?

http://tweakers.net/pricewatch/cat/212

is het toevallig die externe voeding??

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan