Voedingen telkens kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

snipnip9

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2009
Hallo,

Mijn broertje (heeft hier misschien ook al wel gepost) heeft zijn voeding telkens weer kapot. In een half jaar tijd heeft hij gisteren z'n derde voeding kapot (2x een ocz en één keer een termaltake). Vandaag is hij er mee terug gegaan naar de winkel en heeft meteen nadat hij doorgemeten en kapot verklaart werd een nieuwe gekregen. éénmaal thuis heeft hij de voeding erin gezet en en de computer doet het (weer/nog steeds) niet. Terwijl ik op mijn werk zat heeft hij mijn voeding geleend en weer terug in m'n pc gezet. Toen ik mijn pc aanzette deed de voeding het ineens ook niet meer...

Wat hier gebeurt is een raadsel kan iemand helpen?

Alvast bedankt.

s.v.p. Niet nodig om naar andere onderdelen te vragen omdat mijn voeding het al 3 jaar volhoudt met mijn pc. En bij m'n broertjes pc is het ook wel één maand goed gegaan. Dus aan de samenstelling zal het wel niet liggen.

Is de 220 kabel wel in orde, neem eens een nieuwe en stop alles in een geaard stopcontact.

Hallo

Controleer de individuele onderdelen....

Motherboard , h.d.d. , etc ....

Vermoedelijk zitten er defekte componenten in deze p.c.

Veel voorkomend defekt ... kortgesloten (lekkende) condensatoren op het motherboard.

Deze durven ook b.v.b. "goed" zijn , en spontaan kortsluiten , waarna zij zich "herstellen" , en op het eerste zicht terug o.k. zijn.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan