Voedings vraag

• Onderwerp starter Onderwerp starter hehe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hehe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Hallo,

Ik ben weer bezig met mijn volgende projectje, noodgedwongen.

Ik heb een voeding van 200watt in een oude pc PII 300Mhz waarvan ik het geheugen heb uitgebreid en een videokaart van 128mb erin heb gestoken en een nieuwe cdromspeler.
Nu kan ik alleen nog maar opstarten in de veilige modus en niet meer normaal want dan blijft ie continu opnieuw opstarten. In de veilige modeus werkt alles gewoon. Ik denk dus dat het probleem misschien in de voeding zit.

Vraag 1: Kan dit kloppen?

Vraag 2: Kan ik deze voeding vervangen voor een van 300 watt of is dat niet iets wat zo maar kan?

Vraag 3: Waar moet ik op letten bij aanschaf en bij plaatsing en als ik zo een kast koop zit de bedrading er dan al in?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groeten
H

PS. Ik wil het perse zelf doen want ik wil het leren, maar als jullie nog sites weten waar het voor een newbie duidelijk is hoor ik ze graag. De sites die ik gevonden heb laten me toch met vragen zitten nl.

De drivers van je vorige videokaart moeten er wel eerst af. Ook trekt je voeding et niet of nauwelijks nee.

Je moet nooit alles tegelijk vervangen.
Probeer eerst eens de oude situatie terug te krijgen.
Kijk offie het dan wel doet.
Dan ga je is beginnen met de voeding te vernieuwen,test offie het doet.
Dan doe je het nwe geheugen er is in,weer testen.
Dan doe je die speler er in,weer testen.

Zo kan je ontdekken tot aan waar het goed blijft gaan,en zo kan je de fout makkelijker vinden.

@muurhond
De drivers van de vorige videokaart waren er al af...daar was ik idd al eerder achter gekomen ;-) thnx.
Wat voor voeding zou jij overwegen in deze configuratie?

@Leo
Dat heb ik idd gedaan zo kwam ik uiteindelijk bij de cdspeler, halverwege het installeren van een spel liep de pc ateeds vast. De cdspeler vervangen en het probleem bleef. Ik vermoed dat het motortje van de cdspeler net de druppel is.

De voeding doet het wel en de videokaart en het geheugen en de speler ook. Ik heb de nic en de oude modemkaart er niet uit gehaald want die worden niet gebruikt, maar die trekken geen stroom weg toch?

Thnx en groeten
Hens

Tja,dan idd maybe even een andere zwaardere voeding erin.Kost ook de hele wereld niet trouwens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan