Voedingsproblemen Acer Aspire 1300

Status
Niet open voor verdere reacties.

starla122

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Mijn laptop doet al een tijdje erg vreemd. In de system tray rechtsonder zie ik de hele tijd het accu-icoontje af en toe knipperen, terwijl hij gewoon op het lichtnet is aangesloten.

Na een ongeveer een uurtje probleemloos werken gebeuren er dan ineens allemaal gekke dingen, alle browservensters gaan knipperen en bewegen en sluiten af (zonder die standaard foutmelding), allerlei menu's openen en sluiten zichzelf het touchpad werkt soms niet meer, ik kan niet meer op knoppen in de taakbalk drukken, touchpad reageert niet meet, etc. Gekke is dat Outlook en MSN altijd wel als enige gewoon blijven werken.
De laatste tijd gaat de laptop ook wel eens spontaan uit. Ik merkt ook dat de voedingskabel ontzettend heet wordt (het tussenstuk en ook het stekkertje).
Op de accu werken gaat probleemloos, maar op een gegeven moment is die leeg en moet hij toch weer op netstroom.
Iemand een idee wat dit kan zijn?

Hallo

Meestal zijn er 1 of meerdere cellen in de batt. pack defekt , of ... versleten door ouderdom ...dit kun je uitmeten , of laten uitmeten d.m.v. een digitale multimeter....

Sommige portables laten zich probleemloos opstarten , zonder de batt. pack .... de powersupply kan doorgaans ruimschoots het nodige vermogen leveren...

Een eenvoudige test , zonder uitmeten , is deze p.c. eens op te starten zonder batt. pack , en kijken indien zich bovenvermelde problemen dan ook nog voordoen ...

Indien de betrokken batt. pack een lithium ion versie is , dan is die zo goed als zeker ..bye ...bye ...

Peter

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het meedenken, maar zoals ik al zei het ligt m.i. eerder aan de netvoeding dan aan de accu, de laptop werkt prima als ie alleen op de accu gaat maar zodra ie op het lichtnet zit komen de problemen...

Hallo

Zuiver technisch bekeken , en antwoordende op ....
dan is de enige mogelijkheid , dat er te veel "rimpel " zit op de betrokken geschakelde voeding .... , een of meerdere elektrolytische condensatoren zijn dan blijkbaar defekt....

Kun je eens de "rimpel" laten meten op de betrokken voeding ...???

O.k. .. of laten meten....

Peter

Hallo

Euhhh...

Sorry , maar , ik kan enkel een antwoord geven op de gestelde vraag /vragen .....

Ben jammerlijk genoeg techneut , en probeer zo duidelijk mogelijk te antwoorden op de gestelde vragen .....

Mits je zelf vermeld dat genoemd probleem zich enkel voordoet indien p.supply is ingeplugd....en indien je alle voorgaande raadgevingen hebt geprobeert , dan stel ik voor ...

Technieker raadplegen...???

Peter

Misschien komt het omdat jij Belg bent en andere termen gebruikt ofzo :P
Wegbrengen is een hel, bij de Acer helpdesk sta je minstens 60 minuten(=12 euro) in de wacht voor een reparatienummer, dus als k hier tips krijgen dan graag...

Hoe oud is de laptop, zit deze nog binnen de garantietermijn.
Zo ja terug naar de leverancier, anders even acer bellen, deze hebben een goede hulplijn.

Mijn voeding van mijn acer travelmate 634lc wordt ook wel warm (zwarte dikke tussenstuk) maar stekkertje niet.

Hallo

Ken je geen enkel "lokale" techneut ..????

Indien njet , en indien je de kilometers niet ontziet , dan wil ik je , wel gratis helpen hoor....

Laat maar iets weten ...........

P.s. : ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn in de omschrijvingen , indien er iets is dat je echt niet begrijpt , vraag er maar op los .....

Je /men kan er maar van bijleren ....

Peter

Ik heb inmiddels de fabrikant gebeld en ik mag de laptop opsturen ter reparatie. Enkele dagen na het posten van dit bericht kreeg ik hem helemaal niet meer opgestart. Hij pakt inderdaad helemaal geen stroom meer van het lichtnet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan