voedingsregelaar kapot??

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkenlies

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2000
hallo
ik heb een pentium 3 450 mhz die vanzelf afsluit na een paar minuten gedraait te hebben en duurt het daarna enige tijd voordat ik hem weer op kan starten,nu weet ik niet waarom hij afsluit heb alles afgekoppeld dus alleen op het moederboard opgestart en even laten staan en na een paar minuten ging hij dus gewoon weer uit.
nu zijn wel bijde diodes?? ( nec k3296 ) gloeiend heet en na enig onderzoek bleek dit te maken hebben met de stroomregeling.
nu is mijn vraag:kunnen deze gewoon kapot gaan en dan weer gerepareerd worden of is er een reden dat deze kapot gaan en heeft het geen zin om deze te vervangen, als dit het probleem is dan.
of weet er iemand of er nog een andere oorzaak kan zijn die makkelijker op te lossen is.

bvd gr henk

Zou hem maar vervangen is vaker goedkoper dan repareren,
en ik zou mijn PC niet meer gebruiken tot hij vervangen is

PS: Nog garantie opde PC?

voedings regelaar

maar zou dit dan echt de reden kunnen zijn???
zijn deze "diodes" dan echt voor de regeling van de stroom???

bg henk

Welke diodes heb je het precies over?
Die recht opstaande condensatoren op je moederbord?

Het zijn voltage regelaars En omdat zelf te doen moet hij open . Regel diodes los verkrijgen waar weet ik niet

stroom

nec k3296
dat staat erop en bij dit mobo zitten ze direct naast de processorhelemaal bovenin bij de stekker en nee ze liggen plat op het mobo.
maar zou het de moeite zijn om ze te reparen en wat is de reden dat deze kapot gaan?

gr henk

De nec k3296 is een power mosfet. Ik vermoed dat ze een afmeting hebben van 1 cm/ 1 cm met drie aansluitingen, waarvan er 2 gesoldeerd zijn.

1° je kan deze wel bestellen, maar dit gaat u geld kosten.
2° Als je deze zelf wil vervangen, heb je speciale apparatuur nodig. Uw mobo is een multilayer en dan gaat dit niet zomaar met een gewone soldeerbout.
3° de reden waarom deze zo warm worden is moeilijk te achterhalen. Kan zijn dat er nog andere componenten niet naar behoren functioneren? Nu ja, een gezond mens of dier kan ook van de ene dag op de andere zijn geest geven.
4° Dus met andere woorden Niet aan beginnen want dit is gedoemd tot mislukken.

Oh ja, @bandit123

Dit zijn geen voltage regulators. In het regulator cirquit doen zij dienst als, zoals de naam al zegt, power mosfets. Dus kan je het vergelijken met de eindtransistoren in een versterker.

Laatst bewerkt:
mobo

dus met andere woorden, mik hem maar weg niks meer mee te doen, nou ja oke ik heb het geprobeerd.
thx voor alle info
gr henk

Re: mobo

Geplaatst door henkenlies
dus met andere woorden, mik hem maar weg niks meer mee te doen, nou ja oke ik heb het geprobeerd.
thx voor alle info
gr henk

Inderdaad, spijtig dat ik u moet ontgoochelen maar het is nu eenmaal zo. Een nieuw mobo gaat u waarschijnlijk minder kosten dan een "herstelling" waar je niet zeker van bent. Spijtig

Oh ja, @bandit123

Dit zijn geen voltage regulators. In het regulator cirquit doen zij dienst als, zoals de naam al zegt, power mosfets. Dus kan je het vergelijken met de eindtransistoren in een versterker. [/B][/QUOTE]

Bedankt voor de aan vulling

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan