voedng niet goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
De pc van mijn zoon was kapot. Hij deed niets meer. Het bleek dat de voeding het begeven had. (tsunami 350ATX).
Ik heb er nu een nieuwe ingezet ( Bluesil 480Watt) maar nu blijkt dat het systeem om de haverklap opnieuw opstart.
Ik heb hem nu een tijdje gewoon aan laten stan zonder erop te werken maar dan doet ie dat nog.
In het systeemlogboek staat save dump en dan start hij weer op.

Kan dit aan een verkeerde/kapotte voeding liggen of is windows xp corrupt geraakt?

PS Ik weet dat virussen dit ook knnen veroorzaken maar dan had het probleem volgens mij al eerder moeten bestaan en niet nu pas na het monteren van een nieuwe voedig.

Iemand die raad weet?

Martin

Wellicht een overbodige vraag, maar is het geen warmte-probleem?
Is alles goed stofvrij, vooral ook de cpu-koeler en alle fans bij het plaatsen van de nieuwe voeding goed aangesloten?

Wellicht een overbodige vraag, maar is het geen warmte-probleem?
Is alles goed stofvrij, vooral ook de cpu-koeler en alle fans bij het plaatsen van de nieuwe voeding goed aangesloten?

Nee alles is zeker niet stofvrij :D

Ik denk niet dat het een warmteprobleem is want dan slaat hij niet binnen 3-4 minuten al uit lijkt me. Bovendien heeft dezelfde pc voorheen uren staan renderen zonder uit te vallen

Op dit moment staat de pc al 55 minuten idle aan (behalve dan de xp screemsaver) zonder te herstarten. Ik vind het nog steeds een vraagteken

Nee alles is zeker niet stofvrij :D
Ik denk niet dat het een warmteprobleem is want dan slaat hij niet binnen 3-4 minuten al uit lijkt me.

Vergis je niet, wanneer een cpu flink aan het werk gaat zonder goede koeling is deze binnen een paar minuten oververhit!!!

Ik had pas nog een P4 systeem hier, waarvan het koelblok van de cpu koeling helemaal vol stof zat en deze was in 3/4 minuten dik boven de 80 graden!

hmmmm.... ik zal speedfan eens erop zetten dan kan ik die temp in de gaten houden.

Ik denk overigens nog steeds dat het geen warmteprobleem is maar ik kan me natuurlijk vergissen. ;)

EDIT: cpu draait netjes op 42 graden ( AMD xp 2400+ ) en.......systeem draait nu al (idle) 90 minuten zonder herstart.
Zou je dan toch gelijk hebben ??????

Laatst bewerkt:
Ik hoorde net van mijn zoon dat die pc al eerder dze kuen vertoond heeft.
Voeding eruit gesloopt, andere voeding erin gezet.
ff afwachten..........weer een auto herstart na 10 minuten.
Ik zat er naar te kijken, cpu was 41 graden.

conclusie: Ligt dus niet aan de voeding.
Ligt dus ook niet aan oververhitting.
Vraag: was is het dan wel?

Plug ook even alle hardware los die "overbodig" is (dvd-stations ed.)
Een defect apparaat kan ook dit soort verschijnselen veroorzaken.

update

We zijn er bijna.

Heb gisteren de dvd-brander, de cdrom speler losgekoppeld en ik heb er 1 geheugenbank eruit gehaald.

Nu draait het systeem al de hele dag zonder 1 keer uitgevallen te zijn. :D
Ga morgen die geheugenbank weer terug zetten en overmorgen die dvd-brander en dan moeten we weten wat het probleem is geweest.

Ik meld dat dan nog.

Bedankt voor jullie hulp :thumb:

grt

Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan