Voeg nieuwe items aan lijst toe

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertsjelle

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2009
Hallo Allemaal,

Ik heb een formulier gemaakt waarmee doormiddel van "dropdownvelden" de hoofdtabel van de database gevuld kan worden. De dropdownvelden halen de gegevens uit tabellen met een lijsten met bv "medewerkers" / "klanten" etc. Deze tabellen kunnen gevuld worden doormiddel van Formulieren.

Nu heb ik achter het dropdown menu van het basis formulier een link je gemaakt naar een formulier waarmee nieuwe "medewerkers" / "klanten" toegevoegd kunnen worden. Het is me gelukt door middel van een Macro het formulier te openen waar nieuwe "criteria" toegevoegd kunnen worden aan de tabel "medewerkers" / "klanten". Wat ik eigenlijk wil is dat de formulieren geopend worden zonder de reeds bestaande waarde (zodat deze niet perongelijk overschreden kunnen worden) of met lege velden. Volgens mij moet het een bepaalde formule zijn in de "WHERE-Voorwaarde" van de maco. Ik had al van alles geprobeerd maar het wil maar niet lukken.

Kan iemand me hierbij helpen?
Voor de duidelijk heb ik een voorbeeld in de bijlage bijgesloten.

Alvast bedankt.:thumb:

Jelle

Bijlagen

Als je in de macro de optie <Gegevensmodus> op <Toevoegen> zet, ben je er volgens mij.
Persoonlijk zou ik het niet met een macro doen, maar met VBA, als je gegevens wilt overnemen voor de nieuwe medewerker/klant. Maar dat is een keuze...

Michel

Het werkt

Octafish,

Je hebt het weer voor elkaar het werkt:D

Ik heb de afgelopen week een aantal problemen gepost en ik wil dat je weet dat ik altijd erg veel aan de adviesen heb. Thanks:thumb:

Jelle

Graag gedaan Jelle!

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan