• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voetbal competitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

AC1841949

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Hallo,

Ik ben op zoek naar iemand die mij eventueel kan helpen bij een probleem.

Ik heb mijn voetbal bestand willen aanpassen voor een klassement van 20 ploegen ipv 18 ploegen. Enkele formule's heb ik uitgebreid, en door de werkbladen gekeken wat er zoal verandert met die 2 extra ploegen.

Nu zie ik het bos door de bomen niet meer, en daarom vraag ik hulp om foutjes aan te passen in de bijlage.

In het blad "Uitslagen" krijgt Bergen geen wedstrijd toegekend, en in het zelfde blad krijg ik 2x FC Antwerp!!

Alvast bedankt voor de medewerking. ;)

Bijlagen

De formules in B26:B45 refereren naar het bereik W105:W124. Hierin komen twee identieke waarden (tot na de komma) voor, namelijk W105 en W115. Om de formule correct te laten werken, moeten dit allemaal unieke waarden zijn.

De formules in B26:B45 refereren naar het bereik W105:W124. Hierin komen twee identieke waarden (tot na de komma) voor, namelijk W105 en W115. Om de formule correct te laten werken, moeten dit allemaal unieke waarden zijn.

Bedankt WHER, voor het mee helpen zoeken. Maar hoe pas ik nu die identieke waarden aan? Kan er soms iemand de bijlage aanpassen? :confused:

Alvast bedankt voor de medewerking.

Ik begrijp niet waarom de cellen A105:A124 niet gebruikt worden, en wel de formule 120-RIJ().

Eén van de problemen die je nu ondervindt, is dat de 120 niet goed gekozen is. Tevens, bij het invoegen van rijen boven rij 120 kom je weer in de problemen, aangezien rijnummers dan mee opschuiven en de 120 'vast' is.

Vervolgens, kijk naar de machten van 10 (positief en negatief) die in de berekening van kolom W gebruikt worden. Door ook daaraan veranderingen te doen moet het goed komen. Bestudeer ook de pagina op mijn website over "Automatisch sorteren" (Excel > Voorbeeldbestanden).

Wigi

Ik begrijp niet waarom de cellen A105:A124 niet gebruikt worden, en wel de formule 120-RIJ().

Eén van de problemen die je nu ondervindt, is dat de 120 niet goed gekozen is. Tevens, bij het invoegen van rijen boven rij 120 kom je weer in de problemen, aangezien rijnummers dan mee opschuiven en de 120 'vast' is.

Vervolgens, kijk naar de machten van 10 (positief en negatief) die in de berekening van kolom W gebruikt worden. Door ook daaraan veranderingen te doen moet het goed komen. Bestudeer ook de pagina op mijn website over "Automatisch sorteren" (Excel > Voorbeeldbestanden).

Wigi

Hallo Wigi,

Bedankt voor uw reactie, ik heb uw website (doe ik regelmatig) bekeken oa "Automatisch sorteren". Maar wat moet er nu in mijn bijlage veranderd worden? Indien mogelijk een beetje meer uitleg graag, en eventueel een aanpassing in de bijlage.

Bvb. in W105 en volgende cellen:

=ALS(A105="";"";F105*100000+(R105)*100+N105-A105/1000)

Wigi

Bvb. in W105 en volgende cellen:

=ALS(A105="";"";F105*100000+(R105)*100+N105-A105/1000)

Wigi

Hallo Wigi,

Vooreerst sorry en nogmaals SORRY voor de zéér late reactie, maar wij zijn er een paar dagen uit geweest.

Ik heb de formule in W105 aangepast, en doorgetrokken.

Er zit nu nog een foutje in, dat ik maar NIET vind!! :confused: (zie bijlage)

Ik denk dat je foutje in cel D106 zit: de laatste countif moet volgens mij in het bereik G4:G23 tellen, niet in D4:D23?

Ik denk dat je foutje in cel D106 zit: de laatste countif moet volgens mij in het bereik G4:G23 tellen, niet in D4:D23?

Hallo WHER,

Bedankt voor de medewerking. Ik heb het zojuist aangepast, en het werk nu super.

Zo zie je maar, vier ogen zien meer dan twee... Thx :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan