• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voetbal klassement aanmaken/verbeteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

KoenTr

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2014
Hallo,

ik heb een probleem(pje) met het verder uitwerken van een voetbalklassement.
ik kan in dit klassement punten ingeven per gewonnen matchen van bepaalde ploegen alsook het ingeven van de voor -en tegendoelpunten per ploeg.
vervolgens wordt hierdoor het doelpuntensaldo of m.a.w. de voor -en tegendoelpunten van elkaar afgetrokken berekend.
Dan wordt er in een gelijklopend klassement de rangschikking bepaald door bepaalde berekeningen die daaraan gekoppeld zijn.
Maar mijn probleem is nu net om de rangschikking in het ene klassement en het klassement waarin het doelpuntensaldo staat samen te brengen ?
ik wil dus één klassement waarin de rangschikking en het doelpuntensaldo zich aanpassen aan de ingegeven wedstrijduitslagen en het aantal doelpunten.
Want als ik nu punten ingeef dan veranderd enkel het rangschikking klassement en niet het klassement waarin het doelpuntensaldo wordt berekend ?
In bijlage zit mijn desbetreffend excel voetbalklassement.
In dit bestand kun je al zien dat er één ploeg (VK Knesselare) met 6 punten op de 6de plaats staat terwijl deze op de 4de plaats moet staan zoals in het rangschikking klassement die ernaast staat ?
ikzelf ben geen excel deskundige maar zou hierdoor wel graag iets van opsteken.

Alvast bedankt !
vriendelijke groeten
Koen

Bekijk bijlage klassement voetbal.xlsx

Koen,

bekijk deze eens.

mvg

Leo

Dank u wel Leo,
alleen is dit een beetje hetzelfde of wat ik heb,
je kunt dus niet de eerste kolom met voetbalploegen ook als rangschikking gebruiken ?
Er staat eigenlijk 2 keer een kolom met de namen van de voetbal ploegen waarvan één gewoon de namen zijn en de andere is de rangschikking.
Ik zou graag het klassement zien waar de volledige puntentelling in staat en ook meteen de rangschikking en de juiste volgorde weergeeft ?
Ik vraag misschien iets die gewoon niet kan in Excel ?

Alvast bedankt !
grtjs Koen

Laatst bewerkt:
Koen,

in kolom J staat plaats in klassement, en deze wordt ook automatisch bijgewerkt
na bijvullen van uitslagen.
In de extra kolom gebeurt enkel een sortering.

mvg
Leo

Koen,

bij deze wat extra kolommen met alle info na sortering,
je hebt die eerste kolommen wel nodig maar die zou je kunnen verbergen.

mvg

Leo

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan