• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voetbal poule ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pasparazzi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Hallo beste mensen, zie hier mijn eerste post.....Na vele uren lezen in de topics heb ik door tips en kopieeren van formules een schema in-elkaar gezet. Zo als je kunt zien is het een soort toernooi na een poule schema. Het systeem wordt gebruikt bij het darten in de club waar ik een pijltje gooit. De opzet is om alle darters zoveel mogelijk wedstrijden te laten gooien in een bepaalde tijd in een toernooi vorm.
Ik kamp met het zelfde probleem nl het opzoeken van de minst voorkomende naam bij de schrijvers. Ik heb nl zelf de schrijvers aangewezen simpel door een cel aan te wijzen.
In het slechtste geval kan het zo zijn dat er door toeval iemand 3 of 4 keer achter elkaar schrijven moet, terwijl anderen helemaal niet of maar 1 keer schrijven.

Ik heb geprobeerd om het met vba of een draaitafel te doen maar daar kom ik niet uit.
Wellicht misschien omdat ik 200 uur geleden nog nooit met excel gewerkt had en bij lange na geen programmeer ervaring heb (ik ben al blij dat ik dit gepost krijg) :o:)
Nog even kort: Ik zou graag een formule willen die een naam of namen (in het geval in een systeem met 24 spelers 8 namen) zoekt die het minst geschreven hebben. Zodat zij de volgende wedstrijd kunnen schrijven en iedereen uiteindelijk even of bijna even veel schrijft.

BVD Gerrit

Bijlagen

Beste Gerrit
Welkom op het forum,
Je hebt echter een klein beginners foutje gemaakt.
Je hebt je vraag als reactie op een ander vraag gesteld.

Je moet echter een nieuwe vraag stellen.
Recht bovenaan net onder waar je inlogt staat :
Plaats een vraag.
Stel daar je in het vervolg je vraag.

Pasparazzie,

Ik ben zelf ook bezig met diverse tellingen toernooien etc voor het darten. Misschien handiger als we samen wat maken ?

Oke Popipipo, komt goed de volgende keer, weer wat geleerd..Ik dacht nl in de goede topic te zitten want mijn probleem is bijna het zelfde als dat van de gene die de topic gestart heeft. Alleen wilde die een formule die naar het meest voorkomende woord zocht binnen een bereik, terwijl ik naar het minst voorkomende woord zoekt. Aangezien daar nog geen antwoordt op gekomen was dacht ik de vraag even 'levendig' te houden en te kijken of er een antwoordt op komst is..Ik hoop het wel want ik begin er een beetje moedeloos van te worden van al dat proberen en mislukken!! :mad: :shocked: :D

En aan Jacques alias 'Revdutchie'; Graag, want twee weten meer als een toch?!
Aan hulp wat ecxel betreft heb je aan mij niet echt heel veel. Alles wat ik in het sheet heb verwerkt komt allemaal uit andere sheets die ik gedownload hebt of uit informatie van websites zoals deze of bv die van Wigi :thumb:
Maar ik heb wel veel ervaring met toernooien ,soms met wel meer dan 300 personen. Ik weet waar alle problemen op de loer liggen, vaak kan dat verholpen worden door heel veel vrijwilligers. Aangezien dat een uitstervend ras is, probeer ik het op een manier te doen waarbij je alleen een Flatscreen/beamer een laptop, soms een microfoon (maar het lieftst niet) en iemand die alles invoerd op de laptop nodig hebt.
Nogmaals het lijkt mij wel ontzettend leuk om te helpen bij het brainstormen naar een mooi eindresultaat!!
Ik hoor het wel

Gr Gerrit.

Gerrit.

Je hebt de namen al van alle spelers in kolom AN.
Zet onderstaande formule in AN3, en doorvoeren met de vulgreep naar AN25.
Code:
=AANTAL.ALS($AA$3:$AA$25;AM3)+AANTAL.ALS($AI$3:$AI$25;AM3)
Dan kom je al een heel eind.

Ps. Kolom K en S ook opnemen in de formule.

Laatst bewerkt:
En aan Jacques alias 'Revdutchie'; Graag, want twee weten meer als een toch?!
Aan hulp wat ecxel betreft heb je aan mij niet echt heel veel. Alles wat ik in het sheet heb verwerkt komt allemaal uit andere sheets die ik gedownload hebt of uit informatie van websites zoals deze of bv die van Wigi :thumb:
Maar ik heb wel veel ervaring met toernooien ,soms met wel meer dan 300 personen. Ik weet waar alle problemen op de loer liggen, vaak kan dat verholpen worden door heel veel vrijwilligers. Aangezien dat een uitstervend ras is, probeer ik het op een manier te doen waarbij je alleen een Flatscreen/beamer een laptop, soms een microfoon (maar het lieftst niet) en iemand die alles invoerd op de laptop nodig hebt.
Nogmaals het lijkt mij wel ontzettend leuk om te helpen bij het brainstormen naar een mooi eindresultaat!!
Ik hoor het wel

Gr Gerrit.

Qua telling heb ik dat allemaal al redelijk voor elkaar, behalve dat ik het eigenlijk helemaal opnieuw moet maken vanwege voortschrijdende kennis over VBA :D Ik weet er inmiddels veel meer over en het kan dus veel beter. De code die er nu achter zit is houtje touwtje en moet structureel veranderd worden.

Wat toernooien betreft ben ik zelf ook niet helemaal onbekend. Ik heb in de organisatie gezeten van de IDL en WDT in nederland.
Stuur me anders even een mailtje, want via het forum overleggen is wat lastig. mail is
jacques"apestaartje"jacques.speedxs.nl

Harry, bedankt voor weer een slapeloze nacht...;) Met de formule die jij mij gaf ben ik aan de slag gegaan, maar al snel kwam ik er achter dat deze formule slechts een getal geeft van het aantal keren dat er geschreven is. Via omwegen, zoals je kunt zien, heb ik gebrobeerd een naam op volgorde te zetten met RANG. Tot zover niets aan de hand..Wil ik nu echter de nummer laatst een wedstrijd laten schrijven en ik maak naar degene een verwijzing in de cel, krijg ik een kringverwijzing en gaat alles op tilt!! Ik ben echt niet te lui om dingen zelf uit te zoeken maar nu heb ik het idee steeds verder van mijn doel af te gaan. Heeft iemand hier een oplossing voor...Please? Dan bedoel ik dus een oplossing voor het zoeken naar een aantal namen die het minst voorkomen in een bepaald aantal kolommen, zodat deze verwezen kunnen worden naar een cel in e3en kolom die vertelt dat zij de volgende wedstrijd schrijven moeten..
BVD Gerrit

Bekijk de lichtblauw gemaakte cellen eens.
De naam met het minst aantal schrijfbeurten staat van boven naar beneden op volgorde.

Misschien dat het hiermee lukt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan