• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voetbalpool aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lancelot1955

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2006
Hallo allemaal
Ik heb ooit een voetbalpool gemaakt met behulp van dit forum.
Deze heb ik aangepast naar de voorronden voor de WK.
Nu werken enkele formules niet meer en ik kom er niet meer uit.
Het vak waar de Coefficient in staat moet het vak daaronder aansturen en wordt later verborgen zodat je alleen die onderste ziet.
Dus als iemand mij uit de brand kan helpen graag.
Bijlage bijgevoegd.

met vr. grt. Anton

Bijlagen

Hallo Anton,

Ik wil er wel nakijken. Eerst een paar vragen en opmerkingen of ik het goed begrepen heb.

In de rijen 85/89 wil je kennelijk alle gegevens verzamelen en een coefficient berekening. In de rijen 93/97 moet dan een rangorde komen van de poule wie bovenaan staat enz ?
Wat is de functie ven het tabblad "coefficier" ?
Slovenie en Albanie zitten niet in deze poule.
Ik heb (nog) niet alle formules nagekeken maar b.v. in cel M12 lijkt mij de formule niet juist.
Het lijkt mij dat ook het aantal gespeelde wedstrijden van invloed is op de stand.
Volgens mij zijn de FIFA regels over de rangschikking in een poule uitgebreider dan dat je nu in je poule hebt verwerkt.
Als je de coefficienten nu bekijkt dan heeft Nederland al een waarde terwijl er nog niet gespeeld is. De waarde wijzigt van Nederland ook indien je in een andere wedstrijd een wijziging aanbrengt. b.v. Schotland verliest niet met 0-1 maar met 0-3. Dan wijzigt het coefficient van Nederland. Lijkt mij niet juist en wordt veroorzaakt door de formule in E89

Er zitten nog een paar verbeterpunten in, maar is natuurlijk een uitdaging.

Groet

Dirk

Hallo Dirk

De rijen 85/89 zijn onderdaad om alle gegevens verzamelen en een coefficient berekening. In de rijen 93/97 is dan de rangorde van de poule wie bovenaan staat.

Slovenie en Albanie heb ik vergeten weg te halen. (waren nog van de vorige poel)

De functie ven het tabblad "coefficier" is er niet die heb ik daar neer gezet om te bewaren.

Het aantal gespeelde wedstrijden is inderdaad van invloed is op de stand heb ik nog niet aan gedacht.

Er zitten inderdaad nog verbeterpunten in maar ik kom er niet meer uit.
Ik vind het zelf ook een uit daging maar kom niet meer verder.
Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

grt. Anton

Hallo Anton,

Nu eerst even genieten van het mooie weer. Vanavond een poging met aanpassingen.

Groet

Dirk

Hallo Anton,

Ik heb nog even naar je bestand gekeken. Ik weet niet goed hoe ik jouw idee kon verbeteren of aanpassen. Ik heb dus mijn idee in jouw bestand verwerkt. Ik hoop dat je mij niet kwalijk neemt. Dat betekent dat ik vele rijen en kolommen hebt verwijderd. Nieuw zijn een aantal hulpkolommen J t/m O. Deze kolommen zijn verborgen.
De eerste drie regels van het FIFA reglementen over de rangschikking zijn in de formules verwerkt. Het volgende deel moet nog een keer. Omdat dit deel nog niet klaar is, heb ik nu nog even gebruik gemaakt van een truc om er voor te zorgen dat bij gelijk eindigen in de stand er toch een verschil ontstaat op basis van het rijnummer. In werkelijkheid kan dit natuurlijk niet, al hoewel ik het nog al eens zie dat deze truc gebruikt wordt. Normaal gelden er andere regels van de FIFA en die moet je gebruiken. Maar nu dus even nog niet.

Groet

Dirk

Bijlagen

Dirk,
Alvast bedankt hier voor hier heb ik al een hoop aan ik hoop dat je de rest ook voor me veranderd.
Kan alvast invullen enzo, dus geen haast.
ik hoor het nog wel alvast bedankt.
Hoe kan ik de kolommen weer zichtbaar maken?
Door I en p te celecteren en dan met r.muis komt wel de functie zichtbaar maken maar werkt niet.
grt. Anton

Laatst bewerkt:
Hallo Anton,

Om de kolommen zichtbaar te maken moet je niet kolom I EN P selecteren, maar I t/m P en vervolgens rechter muisknop, dan gaat het lukken. Ik ga nog naar de andere onderdelen kijken, ik weet niet of het binnenkort gaat lukken, nog 2 weken vakantie in Zeeland, dus even geduld

Groet

Dirk

Van watchdog@helpmij.nl kwam de de vraag of mijn vraag opgelost is.
Dat is niet zo maar dirktim wou nog verder naar mijn vraag kijken maar hij had nog eerst 2 weken vakantie.
Ik geloof dat dat bijna eropzit dus nog even wachten dat hij tijd heeft.

grt. Anton

Hallo Anton,

De vakantie zit erop en ik heb nog naar de andere onderdelen gekeken en dus bijgaand een nieuw bijgewerkt bestand.

Groet

Dirk

Bijlagen

Hallo Dirk,

Ik had van alles voor mijn gevoel geprobeerd.

Wat ik later nog bedacht is het volgende: de kolommen J t/m T en AE t/m AS kunnen verborgen worden.
Wat ik mij afvraag is kan het vak U t/m AC -2 / 8 ook verborgen worden?
Lijkt me wel mooi en compacter.

Grt. Anton :thumb:

Hallo Anton,

Ik heb het blokje "gesorteeerde ranglijst" verplaatst en nu kun je vanaf kolom AA alles verbergen. zie bestand

Groet

Dirk

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Anton,

De kolommen J t/m M heb ik ook nog even verplaatst. Verder heb ik een toepassing gemaakt om de verborgen kolommen snel zichtbaar te maken en weer te verbergen. Je kunt nu op cel D2 (groen) dubbel clicken en de kolommen U t/m BF zullen nu zichtbaar worden. Nogmaals dubbel clicken en de kolommen zullen weer verborgen worden.
Zie het nieuwe bestand

Groet

Dirk

Bijlagen

Hallo Dirk,

Mooi gemaakt met dat knopje, erg handig.
Even over de kolom “Berekening teams gelijk eindigen” zijn daar Macedonië en IJsland niet vergeten?
Of kan het zo ook?

Grt. Anton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan