• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voetbalpoule

Status
Niet open voor verdere reacties.

xavery29

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2012
Hallo allemaal,

Ik ben voor het komende EK voetbal bezig met het opzetten van een voetbalpoule. Hiervoor gebruik ik 1 algemeen tabblad en iedere deelnemer krijgt een eigen tabblad. Als iedereen zijn gegevens heeft ingevoerd wil ik middels formules alles 1 maal invoeren in het algemene tabblad en dat excel alles automatisch berekent.
Bijgevoegd heb ik voorbeeldje.
In het bovenste gedeelte kan ik middels de formule:=ALS(EN(D3=Antwoordenblad!D3;Antwoordenblad!D3<>"");5;0) de punten automatisch laten berekenen. Enige wat hier niet lukt is dat ik de optie "een nul weergeven in cellen met nulwaarde heb uitgeschakeld". Maar als iemand geen punten krijgt zie ik ook niks . Kan dat worden aangepast voor een uitslag die bekend is maar niet goed dat er een nul komt te staan.

Uit het onderste gedeelte kom ik niet. Dit heeft niet betrekking op 1 cel maar in dit geval 8 cellen. Niet iedereen vult de dezelfde namen op de zelfde plaats. Hoe kan ik middels een formule berekenen dat als iemand in het bereik van 8 cellen (het omlijnde gedeelte) een juiste land heeft genoemd excel automatisch weer de punten toekent.

Alvast bedankt en ik hoor graag van jullie

Groet,

xavery29

Bijlagen

Code:
=ALS(EN(D3=Antwoordenblad!D3;Antwoordenblad!D3<>"");5;0)
moet worden:
Code:
=ALS(antwoordenblad!d3="";"";ALS(EN(D3=Antwoordenblad!D3;Antwoordenblad!D3<>"");5;0))

"een nul weergeven in cellen met nulwaarde heb uitgeschakeld".

Deze moet je dan weer inschakelen.
Om deze reden gebruik ik dus nooit deze optie van excel.

Allereerst alvast bedankt voor je reactie.

Ik heb de code nu ingevoerd zoals je hebt aangegeven maar nu kent hij automatisch overal de punten toe. Ondanks dat het niet overeenkomt met de uitslagen uit tabblad "algemeen".

Heb je eventueel nog een oplossing voor het tweede gedeelte? Daar kom ik namelijk helemaal niet uit.

Bvd,
xavery29

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan