• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VoetbalTourSpel S.V.Sluis.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobos

Verenigingslid
Lid geworden
27 jun 2010
heren,

ik heb enige tijd geleden een vraag gesteld.

Over het voetbaltourspel, met de vraag of iemand mij kon helpen.
wij doen alle punten nog met de handtellen en dat nu met zes man,
vroeger alleen met mijn broer, maar toen deden er wel minder mee 60 tal nu bijna 100
ik voer dan de punten elke dag handmatig in een exelbestand om het alleen op te tellen.

wij werken zoals ik in het poulesysteem en het puntensysteem wat ongeveer in Robstourpoule stond
maar met enkele verschillen, dat zo op onze mannier, er is wel veel werk telwerk aan iedere dag.

daarom vraag ik of er iemand is die er een bestand van kan maken met formules of zo, met de gegevens zoals in de bijlage.

wij kunnen ook geen site maken, maar dat is het minste.

grt. Johan Bogaard S.V.Sluis. :)

Misschien kan ik geen oplossing bieden, maar ik zie na anderhalf uur nog geen bijlage Johan.

Okay, bedankt Danny.

Dat Johan dan niet even naar die topic verwijst.
En ik zie dat jij daar al helemaal mee bent verweven. :thumb:

Ja de Topic waar Danny naar verwees is het eerdere bericht wat ik zei

de topic bestond uit blz 3, 4 en 5

Hier met deze antwoord de bijlage blz 1 en 2

misschien maak je er wat van

grt Johan

Bijlagen

als ik een beetje rondkijk, dan is het een vraag die altijd terugkomt. Wat is het verste dat je nu al geraakt bent ?
Me lijkt de vraag niet zo enorm moeilijk, maar ik mis ergens een blad met de uitslagen per etappe en de einduitslag, als je ook nog zo'n blad hebt en je hebt de gegevens van iedere deelnemer dan is dat in 1-2-3 gefikst.
Eigenlijk begrijp ik die reserves niet goed, als 1 van je 15 opgeeft, dan pas mag de 1e reserve de dag zelf meetellen voor de puntentelling of zo ? Dus moet er ook een tabel zijn met de namen van de opgevers en de etappe vanaf waar ze niet meer meetellen.
Zo te zien heb je al zoiets gemaakt voor de laatste tour en de Vuelta, dus als je zo'n ingevulde tabel hebt en enkele deelnemersgegevens, dan krijg je een uitgewerkt antwoord terug.

Hallo,

het Sluisse TourSpel is heel anders dan moet men iedere dag de eerste drie renners opgeven en

een aantal dagprijzen kijk naar pagina 7, maar Danny heeft dit fantastisch opgelost.

Dit TourSpel moet men eenmalig de deelnameformulieren invullen voor heel de Tour

wat de renners betreft moet men er 15 invullen plus 3 wissels

zij vallen pas in wanneer er 1 van de 15 uitvalt

werkt zo gestart en tijdens de rit uitgevallen tel niet mee, doe pas de andere dag een wissel mee

niet aan de start verschenen doe de wissel dezelfde dag nog mee.

ik had gewoon een lijst uitgeprint met alle renners en elke dag een lijst met de eerste 15 van de rit

zo keken wij dat handmatig na en vulde ik elke dag de verworven punten op.

hopelijk heb je hier wat aan ik heb na veel sukkelen het kunnen omzetten in Zipbestand,

wat ik nog niet goed weet hoe dat moet zie bijlage met alles wat ik heb.

vriendelijke groeten Johan

Bijlagen

ik krijg een zipx en kan die dan niet openen ???
wat heb ik even nodig,
een 1e tabel met de 1e 15 van bv. 5 ritten
een 2e tabel met daarin van 5 spelers hun voorspelling.
Dat is best klein, dat moet je dan niet zippen

Laatst bewerkt:
dank u danny.
Ik vroeg eigenlijk een paar gegevens, dus die heb ik bij deze zelf aangemaakt.
-> werkblad "Rituitslagen"
- 1e rij : namen van de ritten
- 2e rij : gewicht van die rit (vul zelf in welke ritten bv. voor een dubbel puntenaantal meetellen)
- rijen 4-18 : de officiele uitslag van een bpaalde rit
-> werkblad ""Deelnemerslijsten"
- 1e rij : naam van de deelnemers
- rij 3-17 : pronostiek van 15 namen
- rijen 41-66 : bhaalde punten met die 15 per deelnemer en per rit

bemerkingen vooraf :
- aangezien ik excel zelf willekeurig namen heb laten kiezen kan het zijn dat eenzelfde renner 2 keer voorlomt in een uitslag (bv.1 e speler plaats 12&13 zijn gelijk, in het echt spel zou dat natuurlijk 1. niet mogelijk zijn 2. zou ik daar ook op gaan testen, maar het is hier enkel als voorbeeld ...
- nog geen 3 reserven en ook nog geen truien etc
- op het eerste zicht moet ik nog iets aan de rekensnelheid doen.
- het gebruik van macros moet worden toegestaan, er wordt een UDF (user defined function) gebruikt.

Ik wacht even de reactie af

Bijlagen

VoetbalTourSpel

Beste Cow18,

het ziet er goed uit zo kan ik toch elk jaar opnieuw bepalen welke ritten de punten dubbeel tellen

want ik doe dat altijd met 1 vlakke , 1 tijdrit en 2 bergritten en dat is elk jaar anders.

hopelijk kom je eruit, alvast tot zover mijn dank

grt Bobos (johan)

de groene knop bij A2 van deelnemers start het herberekenen van alle ritten en deelnemers en duurt bij mij een dikke minuut. Die zou je moeten gebruiken telkens nadat je een nieuwe rit ingegeven hebt. Dan rekent hij de punten voor de 1e 15 uit.
Zo krijg je een totaal op rij zoveel naar beneden en een rangschikking daarvoor. Daarna is het ook de bedoeling om voor al die andere zaken een tussentijds puntentotaal te maken met een rangschikking en dan een eindrangschikking.
Je zou dus een heleboel tikwerk hebben iedere rit, maar ik denk dat je er veel voor in de plaats krijgt.

Nu zijn de 3 reserves ook al meegenomen. Kan je even nagaan of 1 en ander klopt ?

bart

Bijlagen

voetbalTourSpel

Hallo Bart,

ik ben bezig geweest en heb het bestand geprobeerd, maar er gaat iets niet goed kan aan mij liggen

1e ik heb de eerste tien spelers een naam gegeven en alle dubbele renners eruit gehaald

2e ik heb de eerste tien rituitslagen ook alle dubbele renners eruit gehaald

3e ik heb bij mijn eigen naam alle 15 renners dezelfde gezet als bij de uitslag van rit 1

4e ik zou dan de volledige punten moeten hebben nl 151 pnt nu heb ik 79 pnt

5e als ik op de groen knop A2 druk met mijn rechter muis komt de kolom Knippen Kopieeren enz. te staan
ook staat er een regel met opdracht object als ik erop sta komt bewerken
te voorschijn en moet ik daar op drukken.

6e als ik op de rechter druk gebeurt er niets ik heb wel telkens een vijftal minuten gewacht.

ik wil het terug sturen, maar ik krijg als ik op toevoegen druk dan op selecteren bestanden
kom ik in mijn documenten en zie wel het exel bestand daarvan,
maar nooit Zip bestand dus kan ik het niet versturen hoe kan dat.

ik kan hem wel naar Danny sturen per email en die dan naar dit programma stuurt.

grt Bobos (Johan):)

had ik met de rechtermuisknop op die groene knop drukken gezegd ??? nee, linkerknop, dan gaat hij rekenen en zou je 151 moeten hebben

weeer wat verder gewerkt.
- in tabblad "namen" moet je nu de namen van de ploegen en de renners ingeven. Dat zal je straks helpen om geen fouten te tikken om zo moeilijk opspoorbare fouten te vermijden. Je zal straks dan ook een renner mogen ingeven met zijn rugnummer of zijn naam.
- nu zou de punten van die andere klassementen het ook al moeten doen, hij vergelijkt het klassement met die van de laatst gereden rit., dus is je laatste rit (zie cel A2 van rituitslagen) in de 10e kolom, dan wordt met de uitslag van de 10e kolom vergeleken.
- laatste blad : rangschikking van je deelnemers

Bijlagen

Beste cow18 ;)

Ziehier een bestandje van Johan dat hij mij deze avond heeft verzonden.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

voetbalTourSpel

Hallo Bart,

zoals je ziet heeft Danny het bestand op gestuurd

Ik heb een aantal namen en ploegen ingevoerd dat meegedaan heeft aan de Vuelta

1e bij blad Namen alle renners en ploegen

2e bij blad Rituitslagen Alle rituitslagen
Alle klassement en
Alle klassement winnaars
Alle uitvallers

3e Is het gewicht als volgt 1 is gewone punten en 2 is dat dubbele punten

4e bij de Deelnemerslijsten heb ik zes speler een naam gegeven en
hun prognose ingevoerd.

5e als ik op Alles Herrekenen klikt doe hij niets.

Misschien kunt u nu met al het ingevoerde wat meer programmeren

bedankt zover en grt van Johan

dat geeft inderdaad al een mooier zicht dan met die dummy-renners.
Ik heb alvast al volgende dingen gezien
1. mijn gedefinieerde namen "renner" en "rugnummer" liep 1 cel verder dan dat er renners waren, waardoor er ook een lege cel in dat bereik stond en dus in principe alle namen en nrs toegelaten waren. Probeer anders maar eens Eddy Merckx in de vorige versie een rit te laten winnen. Zonder problemen. Nu heb ik die bereiken dynamisch gemaakt, zodat ze zichzelf aanpassen naar de laatst ingevulde cel. Je mag wel nooit geen gaten laten ergens midden in het bereik !!!! Wat heeft dat voor gevolgen ? Ik zie een aantal renners waar een spatie voor de naam staat, bv. " Igor Anton Hernandez", dus die renner zal nooit geen punten halen omdat die niet dezelfde is als "Igor Anton Hernandez" (zonder spatie). Je zou nog eens alle cellen met renners in deelnermsblad en rittenuitslag moeten aflopen, F2 drukken en daarna enter, krijg je een foutmelding, dan moet je even kijken of er niets mis is met die naam, dat zal vaak die spatie voor de naam zijn. Als je goed kijkt, dan zie je er zo al een paar die niet netjes tegen de linkerkantlijn beginnen.
2. Opgaves : ik heb geen onderscheid gemaakt tussen renners die tijdens een rit opgeven of die de volgende morgen niet herstarten, in principe is dat hetzelfde veronderstel ik, ik ben ook maar een leek, vergis ik me ?
Het was wel de bedoeling dan om de renners in een bepaalde rit dan te laten opgeven. Pozatto zou dus moeten opgeven in U52. Anders is jouw manier van voorstellen eigenlijk ook niet verkeerd als er toch verschil zou zijn tussen tijdens de rit opgeven en voor de volgende rit opgeven, maar die methode is voorlopig nog niet in het programma verwerkt.
3. Voor de andere klassementen had ik gedacht om gewoon na iedere rit die ook mee op te laten geven, dus na iedere rit vul je ook de rijen 25:49 in de desbetreffende kolom in. Op die manier krijg je ook (voorlopige) punten voor het klassement en een (voorlopig) eindtotaal, die na de laatste rit definitief wordt. Ik heb nu jouw kolom van de B-kolom gekopieerd naar de laatste kolom. De rest toevoegen heeft geen zin meer, hij kijkt toch enkel naar de laatst gereden rit, wat hier ook de laatste rit is.
4. als ik op de groene knop drukte, dan werkte het programma direkt bij mij (linkermuisknop). Je moet wel bij het opstarten van het programma aangeven dat je de macros toelaat en ook de macrobeveiliging op gemiddeld (of laag) zetten (extra>macro>macrobeveiliging)
5. jouw puntje 3 : 1 = gewone punten, 2 = dubbele punten, dat heb je goed gezien, het is dus vrij gemakkelijk aan te passen en je kan zoveel dubbele kiezen als je wil (ev. zelfs 3-dubbel)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
voetbalTourSpel

Hallo Bart,

1e bij blad Namen alle renners en ploegen nagekeken en goed geplaatst

2e bij blad Rituitslagen

Alle rituitslagen is naar gekeken alles klopt ook met de spaties
Alle klassement is naar gekeken alles klopt ook met de spaties
Alle klassement winnaars is naar gekeken alles klopt ook met de spaties
Alle uitvallers bij de goede etappe gezet,

Alle reserves goed ingevuld, maar ze tellen niet mee????

Ook de uitvallers bij de reserves worden niet erkend als uitvaller en worden niet rood

Kunnen de reserves die moeten invallen als ze dat moeten groen worden

De klassementen worden nog niet meeberekend kan dat?????

Ik heb geprobeerd met de reserves, maar ze tellen niet mee

bv bij Johan 21 rit heeft hij 108 pnt er zijn 4 uitvallers, maar alle reserves zouden moeten invallen

Weylandt met 16, Dumoulin met 8 en Iglinsky met 5 dus 29 punten erbij is is totaal 137 pnt

maar hij blijft op 108 pnt staan, wat ik ook doe en dat is met allemaal zo????

Dan nog dit kan het als ik een nummer in toetst op de deelnemerslijst bv nr 41 er de naam van de desbetreffende renner David Arroyo Duran komt te staan.

het herrekenen gaat goed bedankt voor de uitleg.

vriendelijke groeten Johan:thumb:

Bijlagen

volgende versie :
- op het laatste tabblad kan je nu per deelnemer per rit de punten uitrekenen. Inderdaad, de reserven telden nog niet mee, nu wel, foutje. De renners die opgaven zijn nu rood, de reserves die gebruikt worden zijn groen, alleen een reserve die ook opgeeft is nog niet rood. Daar moet ik nog even voor kijken.
- tabblad "namen", daar heb ik naast de rennersnamen nu ook nog een tabel gemaakt voor de ritten, waarbij je dan kan invullen rit 1 : van stad A naar stad B en dat dan ook verderop in de werkmap gebruikt.
- rituitslagen : dat heb je netjes aangepast, dus oke, maar ik zat me vandaag de bedenking te maken, wat gebeurt er met een renner die in de 1e 15 eindigt en dan de volgende dag voor het begin van de rit opgeeft. Ik ging ervan uit dat dat hetzelfde is als tijdens die rit zelf opgeven, maar dan krijgt hij geen punten voor zijn zoveelste plaats. Een 2e situatie, de renner geeft op tijdens de rit, als ik goed begrijp, dan mag de reserverenner maar de volgende rit gebruikt worden of heb ik dat verkeerd, want nu speelt die reserverenner al direkt mee.
Voor de klassementen in de rituitslagen wil ik mezelf nog eens verduidelijken, je moet iedere dag in de kolom van de rituitslag de (voorlopige) klassementen opschrijven, je ziet nu de kolom van de 21e rit groen opkleuren via voorwaardelijke opmaak. Als je blanco start, aan de 1e rit, zal die groene kolom op de 1e rit staan en die groene kolom bepaalt de punten van het klassement. Doe anders de renners nog eens een 22e rit rijden (door 15 namen in te vullen in de rituitslag van de 22e rit) en druk op de groene knop, je zal zien dat de groene kolom nu op de 22e rit staat en zolang je niets invult verderop in die kolom bij de klassementen zullen er nullen verschijnen in 89e rij van deelnemerslijsten.
- die nummer intikken en onmiddellijk omzetten naar een rennersnaam, ik dacht dat dat werkte, maar enkel in die cellen waar er een data-validatie staat, d.i. in deelnemerslijsten rijen 3-17 en 20-22, nu zie ik dat ik die validatie ook moet doorkopieren naar alle rijen eronder (behalve de ploegentijdrit). Die validatie is onderstaande formule, waarbij het celadres wel kan wijzigen en controleer je via data>validatie
=OF(EN(ISGETAL(C47);(AANTAL.ALS(rugnummer;C47)>0));EN(NIET(ISGETAL(C47));(AANTAL.ALS(renner;C47)>0)))

in de volgende versie probeer ik die ook nog erbij te zetten, tenzij je dat van me overneemt.

ik wacht weer op je reactie,
suc6
bart

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan