Voetnoot briefpapier/onderschrift

Status
Niet open voor verdere reacties.

abreeman

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2007
Berichten
57
Vroeger werkte ik op een kantoor waarin ze in Word een button hadden gemaakt met ''briefpapier'' en ''vervolgpapier''. Als je daar dan op drukte kwam er automatisch een voetnoot en wat algemene opmerkingen (over algemene voorwaarden etc.) op het briefje.

Heeft iemand een idee hoe je zoiets maakt? Het is dus niet de standaard voetnoot die in het menuutje staat..

Ik ben benieuwd..
 
Maak eens een nieuwe macro aan, noem deze Briefpapier danwel Vervolgpapier, en volg alle stappen die je moet doen om een voetnoot te maken, typ de tekst die je wilt zien in de voetnoot, sluit de voetnoot af en sluit de macro-opname. Volgens mij ben je dan al een heel eind. Controleer in het VBA scherm (<Macro>, <Bewerken>) hoe de code er uit ziet en verwijder alle regels die niet specifiek met het doel te maken hebben. Daar bedoel ik dit mee: als je een macro opneemt, en in een document een stuk tekst typt als onderdeel van de macro, en via het menu een ander lettertype kiest, krijg je niet alleen de betreffende tekst in de macro, maar ook allerlei overbodige opmaakcodes, zoals lettertype, grootte, onderstrepen etc. Deze codes heb je niet nodig, en die kun je dus beter verwijderen. Een voetnoot macro ziet er bijvoorbeeld zo uit:

Code:
Sub BriefPapier()
    With ActiveDocument.Range(Start:=ActiveDocument.Content.Start, End:=ActiveDocument.Content.End)
        With .FootnoteOptions
            .Location = wdBottomOfPage
            .NumberingRule = wdRestartContinuous
            .StartingNumber = 1
            .NumberStyle = wdNoteNumberStyleArabic
        End With
        .Footnotes.Add Range:=Selection.Range, Reference:=""
    End With
    Selection.TypeText Text:="Kies een andere tekst voor je brief"
End Sub

Deze is bijna letterlijk overgenomen uit de macrorecorder.
 
Hoi,

Super.. Ik ben al een stuk verder:)
Nu heb ik alleen nog dat de footer iets te hoog staat. Ik wil hem graag helemaal tegen de onderkant van de pagina. Nu schuif ik de schuifbalk naar beneden om het goed te krijgen.

Moet ik dan de macro opnieuw opnemen? Of kan ik dat in de macro aanpassen?

Groetjes,
Arie
 
Voetnoten staan doorgaans in de voettekst; de hoogte van de voettekst stel je in bij de Pagina-instellingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan