voettekst alleen op laatste pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker45

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Hallo,
Ik wil graag een bepaalde tekst altijd op de laatste pagina van mijn document (factuur). De tekst moet ook op een vaste positie komen ivm briefpapier.
Dit is soms de eerste, maar ook vaak de tweede, derde, en volgende pagina zijn. Ik weet wel hoe je de op eerste pagina een afwijkende kop/voettekst krijgt, maar kan dit ook voor de laatste?
De koptekst is wel voor alle pagina's hetzelfde.

Als dit niet kan in Word kan het dan misschien wel in bijvoorbeeld Excel?

Alvast dank.
Marie

Hoi,

Ik ken het probleem.
Met een voettekst los je het trouwens ook niet op, zonder altijd een lege extra pagina te krijgen .....
Uiteindelijk: een eindnoot, waarbij ik het verwijzingsteken (nummer of cijfer) heb geselecteerd en de letterkleur 'wit' heb meegegeven.
De tekst komt dat altijd aan het eind van het document te staan.

Secties ... hoe?
Het aantal pagina's is niet bekend, dus waar wil je wat in welke sectie plaatsen .......

Dat hangt m.i. af van de wijze waarop je het document / sjabloon instelt. Als je handmatig een basisdocument maakt en je maakt op een en dezelfde pagina een "eind" sectie dan kun je met CTRL-ENTER, daarvoor toch net zoveel pagina's maken als je zelf wil, waarbij die aangepaste kop/voettekst toch automatisch op die laatste pagina komt ?

Dat hangt m.i. af van de wijze waarop je het document / sjabloon instelt. Als je handmatig een basisdocument maakt en je maakt op een en dezelfde pagina een "eind" sectie dan kun je met CTRL-ENTER, daarvoor toch net zoveel pagina's maken als je zelf wil, waarbij die aangepaste kop/voettekst toch automatisch op die laatste pagina komt ?

Als ik dit probeer krijg ik de voettekst alleen in de eerste sectie. Hij komt dan dus toch op beide pagina's. Ook wanneer ik achter de sectiebreak (doorlopend) ga staan, in de tweede sectie dus en ik voeg dan de voettekst in, komt hij in de eerste sectie.

Hoi,

Ik ken het probleem.
Met een voettekst los je het trouwens ook niet op, zonder altijd een lege extra pagina te krijgen .....
Uiteindelijk: een eindnoot, waarbij ik het verwijzingsteken (nummer of cijfer) heb geselecteerd en de letterkleur 'wit' heb meegegeven.
De tekst komt dat altijd aan het eind van het document te staan.

Dit heb ik ook geprobeerd, maar dan komt de tekst wel aan het eind van het document, maar niet op een vaste positie. En de tekst moet op een bepaalde positie op het briefpapier komen.

Is er misschien iets mogelijk via VBA?

Als ik dit probeer krijg ik de voettekst alleen in de eerste sectie. Hij komt dan dus toch op beide pagina's. Ook wanneer ik achter de sectiebreak (doorlopend) ga staan, in de tweede sectie dus en ik voeg dan de voettekst in, komt hij in de eerste sectie.
niet als je "zelfde als vorige" uitschakelt in het kop/voettekst menu.

niet als je "zelfde als vorige" uitschakelt in het kop/voettekst menu.

Maar om dat uit te schakelen moet je toch eerst in de tweede sectie zitten. Dit lukt pas nadat ik een hard pagina-einde geef. Als ik twee of meer pagina's heb gaat het goed, maar bij 1 pagina gaat het mis, dan verdwijnt de voettekst.
Ik kan pas een voettekst in sectie 2 zetten als ik ook twee pagina's heb, ookal is het sectie-einde doorlopend en heb ik dus wel twee secties op 1 pagina.

Ik hoop dat je me nog wat verder kunt helpen.
Alvast dank.
Marie

Klopt, maar dan maak je toch 2 sjabloontjes? De ene voor als je zeker weet dat de nota slechts 1 pagina gaat beslaan en een 2e sjabloontje voor alle overige nota's die 2,3,4, of whatever voor hoeveelheid pagina's gaat krijgen?

Klopt, maar dan maak je toch 2 sjabloontjes? De ene voor als je zeker weet dat de nota slechts 1 pagina gaat beslaan en een 2e sjabloontje voor alle overige nota's die 2,3,4, of whatever voor hoeveelheid pagina's gaat krijgen?

Ja dat kan natuurlijk, maar dat vind ik niet zo'n mooie oplossing. Ik hoop toch nog op een andere oplossing. Maar je hebt me wel verder geholpen. Dank.
Marie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan