• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voettekst automatisch aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Inekebeu

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2006
Hallo allen,

Ik vond de vraag van Demeter wel interessant, maar die is blijkbaar ingetrokken of zo iets.

In ieder geval zou ik best wel geinteresseerd zijn in een oplossing voor het volgende.

Elke 1e werkdag van de maand maken wij een afrekening over de maand daarvoor; ik heb daarvoor excelbestanden met meerder tabbladen aangemaakt met macro's. Tot nu toe moeten de medewerkers handmatig de voettekst aanpassen, hetgeen wel eens vergeten wordt. Het zou dus heel leuk zijn (en heel professioneel overkomen) als automatisch via een macro de voettekst van de tabbladen konden worden voorzien van de maand waarop de afrekening betrekking heeft. Iets met 'deze maand - 1' of zo iets.

Kan iemand me hiermee helpen. Alvast bedankt.

Ineke

Had mijn probleem al gevonden mbh van de macro recorder en wat extra code, vandaar dat ik de vraag verwijderd heb.

Denk dat je hier wel wat verder mee komt, uit de code kun je weggooien wat je niet nodg hebt.

groet,
Ferenc

Bijlagen

Dank voor jullie reactie.

Kan ik inderdaad gebruiken. Wel probeer ik nu het veld waarin de datum staat te vervangen door de waarde van de vorige maand. Ik had daar de vorige formule voor bedacht: maand(vandaag())-1.
Leek me zelf wel een logische formule, maar werken doet het niet. Heb alle opmaaksoorten al geprobeerd.

Is hier nog een oplossing voor?

Wederom alvast bedankt

Ineke

Bijv.:

LAATSTE DAG DEZE MAAND =LAATSTE.DAG(VANDAAG();0)
LAATSTE DAG VORIGE MAAND =LAATSTE.DAG(VANDAAG();-1)
LAATSTE DAG 'X' MAANDEN TERUG =LAATSTE.DAG(VANDAAG();-11)

Dank je Diezel,

Ik krijg jouw formules niet werkend of ik begrijp ze niet goed, maar heb daardoor wel idee opgedaan hoe het te doen.
Nou nog eventjes op het werk de macro, formules etc aanpassen.

Ineke

Inekebeu zei:
Hoe geef ik mijn vraag de status opgelost?
rechts onder dit antwoord.

twee mogelijkheden.

Extra / Invoegtoepassingen / Analysis Toolpack en idem VBA aanvinken.
Dan doen de formules het wel.
Sory, was mijn fout. Had ik er bij moeten zetten.

Geweldig; werkt als een speer. Beter dan mijn oplossing. Bedankt.
Kan nog hoop leren hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan