• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voettekst overnemen uit cel van blad 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

STYLUS3530

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2024
Hello Folks

Ik heb een Excel bestand aangemaakt, dit bestaat uit verschillende tabbladen, laten we zeggen Blad1, Blad2 en Blad3.

Blad2(5 pagina's) en Blad3(3 Pagina's) bestaan bij het afdrukken dan uit meerdere pagina's. Als ik de hele werkmap uitprint zou er onderaan rechts automatisch op ieder blad de paginanummer moeten komen te staan, dus van 1 tot en met 9.

In Cel X1 van Blad1 staat bijvoorbeeld de tekst "Appelen", deze tekst zou ik onderaan pagina's 2 - 9 in het midden willen hebben staan in een groene kleur. Als ik dan bijvoorbeeld X1 verander naar "Banaan" moet deze tekst mee aangepast worden in de afdruk. Momenteel pas ik voor Blad2 en Blad3 dit manueel aan in het afdrukvoorbeeld, maar ik heb in mijn bestand natuurlijk veel meer dan 3 tabbladen doen, dus dit is soms een immens werkje.

Ik vermoed dat dit via VBA ergens moet, maar heb geen ervaring hiermee. Heeft misschien iemand een tutorial hiervoor?

Alvast hartelijk bedankt.

Hier staat een youtube filmpje die e.e.a. netjes uitlegt.

Klopt je voorbeeldje wel met je vraag in #1? Ik zie niks staan in Blad1!X1. Wel een aantal samengevoegde cellen (waarom in hemelsnaam? Is toch nergens voor nodig?) met in kolom A dan een aantal vruchten. Klopt dus niet met je vraag. En als je dus tóch een nieuw bestand maakt, gooi dan gelijk die samengevoegde cellen weg en snij elke keer als je de knop <Samenvoegen en centreren> aanklikt één vinger van een hand af. Geheid dat je na 10 keer klikken dat hebt afgeleerd :D.

Klopt je voorbeeldje wel met je vraag in #1? Ik zie niks staan in Blad1!X1. Wel een aantal samengevoegde cellen (waarom in hemelsnaam? Is toch nergens voor nodig?) met in kolom A dan een aantal vruchten. Klopt dus niet met je vraag. En als je dus tóch een nieuw bestand maakt, gooi dan gelijk die samengevoegde cellen weg en snij elke keer als je de knop <Samenvoegen en centreren> aanklikt één vinger van een hand af. Geheid dat je na 10 keer klikken dat hebt afgeleerd :D.
Oei, heb het bestand een beetje gewijzigd, maar met enkele vingers minder niet eenvoudig 🤣

Ik was inderdaad de cel X1 vergeten, maar heb ze nu toegevoegd.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan