STYLUS3530
Gebruiker
- Lid geworden
- 17 apr 2024
- Berichten
- 5
Hello Folks
Ik heb een Excel bestand aangemaakt, dit bestaat uit verschillende tabbladen, laten we zeggen Blad1, Blad2 en Blad3.
Blad2(5 pagina's) en Blad3(3 Pagina's) bestaan bij het afdrukken dan uit meerdere pagina's. Als ik de hele werkmap uitprint zou er onderaan rechts automatisch op ieder blad de paginanummer moeten komen te staan, dus van 1 tot en met 9.
In Cel X1 van Blad1 staat bijvoorbeeld de tekst "Appelen", deze tekst zou ik onderaan pagina's 2 - 9 in het midden willen hebben staan in een groene kleur. Als ik dan bijvoorbeeld X1 verander naar "Banaan" moet deze tekst mee aangepast worden in de afdruk. Momenteel pas ik voor Blad2 en Blad3 dit manueel aan in het afdrukvoorbeeld, maar ik heb in mijn bestand natuurlijk veel meer dan 3 tabbladen doen, dus dit is soms een immens werkje.
Ik vermoed dat dit via VBA ergens moet, maar heb geen ervaring hiermee. Heeft misschien iemand een tutorial hiervoor?
Alvast hartelijk bedankt.
Ik heb een Excel bestand aangemaakt, dit bestaat uit verschillende tabbladen, laten we zeggen Blad1, Blad2 en Blad3.
Blad2(5 pagina's) en Blad3(3 Pagina's) bestaan bij het afdrukken dan uit meerdere pagina's. Als ik de hele werkmap uitprint zou er onderaan rechts automatisch op ieder blad de paginanummer moeten komen te staan, dus van 1 tot en met 9.
In Cel X1 van Blad1 staat bijvoorbeeld de tekst "Appelen", deze tekst zou ik onderaan pagina's 2 - 9 in het midden willen hebben staan in een groene kleur. Als ik dan bijvoorbeeld X1 verander naar "Banaan" moet deze tekst mee aangepast worden in de afdruk. Momenteel pas ik voor Blad2 en Blad3 dit manueel aan in het afdrukvoorbeeld, maar ik heb in mijn bestand natuurlijk veel meer dan 3 tabbladen doen, dus dit is soms een immens werkje.
Ik vermoed dat dit via VBA ergens moet, maar heb geen ervaring hiermee. Heeft misschien iemand een tutorial hiervoor?
Alvast hartelijk bedankt.