Voettekst wordt plots niet meer geprint

Status
Niet open voor verdere reacties.

tfvdbos

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Sinds kort wordt de voettekst in mijn sjablonen niet meer afgedrukt. Bij sommige zie je een heel klein beetje van de bovenkant, dus dacht ik, zal de marge aan de onderkant zijn veranderd (er gebeuren wel meer vreemde dingen). Maar nadat ik de marges had verruimd, is er nog steeds geen voettekst te zien.
Het rare is, dat de tekst wel in het printvoorbeeld wordt getoond en ook het afdrukvoorbeeld van de printer geeft de tekst gewoon weer.
Al jaren gebruik ik de sjablonen die behalve tekst ook koptekst (bedrijfslogo en adresgegevens) en voettekst (bankgegevens ed) bevatten.
In deze tijd controleer ik altijd de werking van de sjablonen en pas ik de teksten zo nodig hier en daar wat aan. Voor het eerst waren er een paar sjablonen die niet werkte, dus die heb ik hersteld.
Heeft iemand een idee? Zou het aan Office 2007 kunnen liggen?
Helaas kan ik geen .dotx bestand (sjabloon) bijsluiten, anders had iemand kunnen kijken of de tekst wel wordt geprint. Dat zou dan betekenen, dat het aan de printer ligt (ongeveer gelijk met Office vernieuwd).
Bekijk bijlage Offerte (briefstijl).docx
Bij voorbaat heel hartelijk bedankt.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Controleer het papierformaat eens .....
De printerdefinities kunnen inderdaad van invloed zijn op de layout.
Kijk eens naast de hoogte van de voettekst ook eens naar de positie vanaf de onderrand van het papier. (Papier-indeling > knopje bij secie Papier-instelling > tabblad Indeling.

Door een kennis heb ik het formulier latenafdrukken. Daar wordt de voettekst gewoon geprint. Het komt dus gewoon door kl*te HP printer.
Maar gauw een ander merk kopen.

Door een kennis heb ik het formulier latenafdrukken. Daar wordt de voettekst gewoon geprint. Het komt dus gewoon door kl*te HP printer.
Maar gauw een ander merk kopen.

Zonde van je geld ....
Open het document en dubbelklik in de voettekst.
Rechts in het lint zie je 'Voettekst vanaf onder' op 0,2 cm staan. dat is veel te weinig.
Maak daar minstens 1 cm van, of - zoals dat standaard is ingesteld - 1,24 cm.
Wedden dat het lukt?

Klopt, maar ik wil de tekst lager op het formulier. Het heeft daar altijd gestaan en het heeft altijd gewerkt. Ik werk met sjablonen waarin de kop- en voetteksten vaststaan.
De voorbeelden heb ik in een map. Dezelfde sjablonen als vorig jaar drukken de voetteksten nu niet meer af. (ja, wel zoasls je zegt, verder van de rand af).
Bedankt voor het meedenken.

Koop een (kleuren-) laserprinter, dan ben je in elk geval van het probleem af.
De techniek van inktjet maakt, dat er altijd een 'wiltruimte' nodig is op het af te drukken papier.

Weet ik niet, uiteindelijk pakt hij ook de bovenmarge van 0,2. En de vorige printer, een Canon, pakte beide ruimten ook. Als ik niet wist dat het mogelijk was, had ik er niet naar gezocht. Zoals ik al zei, het gaat hier om sjablonen die ik al gebruik vanaf 2005 en elke keer een beetje aanpas en opnieuw afdruk voor de instructiemap. Zo kwam ik er nu achter dat de onderste regel weggevallen was.
Toch weer bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan