• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vogelkampioenschap

• Onderwerp starter Onderwerp starter elda
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

elda

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2005
Hello,

ik zit weer in nesten en weet hoegenaamd niet hoe ik hieraan moet beginnen.
Uit de bijlage wordt wel het een en ander duidelijk.
Persoon A schrijft zich als eerste in en krijgt dan inschrijvingsnummer 1.
Op het werkblad kooinummers moet dan automatisch de benaming van de vogel verschijnen en de bijhorende gegevens.
Nadat de punten zijn toegekend en ingevuld moet er op het volgende werkblad automatisch het klassement komen en op het daaropvolgende werkblad de kampioenen.
Om de kampioenen te kennen, dient men de 7 best scorende vogels te nemen per deelnemer. Indien er een gelijke stand is, moet men de 8 ste vogel in rekening brengen, enz.
Wie kan mij op weg helpen?

Alvast bedankt

Jaak

Bijlagen

Het is op www.Worksheet.nl niet toegestaan te crossposten, daarom is de vraag daar weggehaald.

Mr. Magoo Moderator www.worksheet.nl
Ik weet niet of er daar meerdere keren deze vraag door de TS is gesteld op Worksheet. Dezelfde vraag stellen op een ander forum, is geen crossposting. Hier kan geen enkel forum iets tegen doen. Het lijkt me dat het zeer veel voorkomt.

Crash Supermoderator Helpmij.nl

Een vraag posten op www.worksheet.nl en dan elders op een ander forum dezelfde vraag posten , is crossposting.

zodra we een crossposting vraag tegen komen, of deze wordt ons gemeld met de Url van de vraag elders.
Krijgt de vraagsteller een mail met uitleg en wordt de vraag bij www.worksheet.nl verwijderd.

Vrijwilligers die de vraag beantwoorden steken tijd in zijn/haar vraag. Door de vraag te crossposten weten degene die beantwoorden niet wat de ander elders antwoord. Zodoende wordt er vaak onnodige tijd in een vraag gestoken, door bv dat er dezelfde uitkomsten en/of niet op elkaar kunnen inspelen.

Om deze reden is het niet toegestaan op www.worksheet.nl te crossposten.
Dit staat ook duidelijk beschreven in de forumregels op www.worksheet.nl.

Mr. Magoo Moderator www.worksheet.nl

Mijn standpunt in deze zal ik wel niet meer moeten toelichten, neem ik aan? ;)

Daarnet in het VBA subforum nog zoiets tegengekomen bij Jellie.

Cross-posten stuit mij zelfs zo tegen de borst dat ik mijn tijd misschien liever wil besteden aan forums die actief optreden tegen cross-posten, zoals Ozgrid, waar ik moderator ben. Doe je daar (meermaals) aan cross-posting (dat opgemerkt wordt welteverstaan), dan wordt je voorgoed geband. Een andere naam aanmaken heeft geen zin, dat wordt gecheckt.

Maar dit forum is niet van mij, dus ik hoef niet de regels te zetten, en wel mij ernaar te schikken. Dat doe ik dan ook.

Wigi

Laatst bewerkt:
Hello iedereen,

het was geenszins mijn bedoeling te crossposten en met deze wil ik dan ook aan iedereen mijn welgmeende verontschuldigingen aanbieden.
Ik hop dat dit niet onze relatie zal schaden en dat ik vooralsnog een oplossing zal vinden voor mijn probleem.

mvg

Jaak

Zo te zien stuur je naar een ieder een inschrijf formulier welke ze terug sturen / geven.
Deze gegevens moet je op een blad in gaan voeren waarna er mee gerekent kan worden door de verschillende bladen heen.

Er zijn zat voorbeelden (voetbal) te vinden op dit forum waarin duidelijk wordt gemaakt hoe je een kampioen kan laten berekenen.

Probeer deze formules eens in je blad te zetten.
Als je er dan niet meer uitkomt kan je hier je vraag posten.
Graag in een nieuwe thread zodat we de discussie van crossposten gehad hebben.

Zet deze vraag dan gelijk op opgelost.
Bedankt.

ps.
Als je er een linkie bij zet dat je ergens anders ook je vraag hebt gesteld (waarje ook een linkie hebt geplaatst naar dit forum) is het een stuk draaglijker voor de mensen die hier vragen beantwoorden.

Het is inderdaad zo.
De inschrijver krijgt bij zijn terugzending een aantal kooinummers, dit naargelang het aantal ingeschreven vogels. Iedere keurder geeft punten aan de vogels, die ik dan inbreng.
Nadat de punten zijn toegekend moet ik onmiddellijk kunnen zien welke vogels, per klasse en per reeks de meeste punten heeft gehaald. Bij die vogel moet er dan verschijnen dat hij KAMP is. Bij de vogels die 90 en meer punten behalen moet er Ere Prijs verschijnen. Bij de vogels waar er een nul bij staat moet B.W. staan.
In werkblad "Kampioenschap" verschijnt dan automatisch het resultaat.
Vervolgens zou er een werkblad moeten komen waarop staan:
Aantal kampioenen en ereprijzen per deelnemer.
Ik weet dat het moeilijk is om van hieruit te vertrekken, maar als enig excuus kan ik jullie zeggen dat ik maar een 60 jarige verpleger ben die zijn weg probeert te zoeken in de informatica en meer speciaal sinds kort in Excel.
ik hoop dat er toch ergens een goede ziel zal zijn die mij op weg wil helpen.

mvg

Jaak

Laatst bewerkt:
Er si nog een bijkomend probleem opgedoken.
Om te weten wie uiteindelijk in een bepaalde reeks de kampioen is, moet men een algemeen klassement opmaken. Dit AK wordt opgemaakt per 7 vogels. Men telt dus de 7 best gerangschikte vogels op van deelnemer A en van deelnemer B, indien zij beiden in categorie 1 een kampioen zouden hebben. Bij gelijkheid van punten wordt er dan rekening gehouden met de ! ste vogel, nadien met de 9 de , enz.
Hopelijk verstaat de bereidwillige helper mij

mvg

Jaak

Ik heb ondertussen ook niet stilgestaan en heb reeds het een en ander aangepast.
Wie kan mij een tip geven om vertikaal te zoeken?
Voor kampioenschap A moet ik immers vertikaal zoeken in het kooinummerblad en daaruit alle KAMP zoeken die verbonden zijn aan reeks 1.
Vanaf ik weet hoe ik dit moet doen, kan ik wel verder uitpluizen hoe ik aan de rest dezelfde voorwaarden of wiskundige formule moet toepassen.

Hartelijk dank aan de bereidwillige helper

mvg

Jaak

Bijlagen

Ben nog steeds op zoek naar oplossingen en probeer het via VBA te doen, maar ik heb tot heden de sleutel nog niet gevonden.
Dus, sorry hoor, maar de vraag is nog steeds niet opgelost.

mvg

Jaak

Ben door al de info even het overzicht kwijt (en te lui om alles terug te lezen:)).

Wat moet nu precies waar komen?
Vanuit blad Kooinummers moet er dat overgezet worden naar .................... en wat zijn de criteria hiervoor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan