vogels fotograveren met spiegelreflex

Status
Niet open voor verdere reacties.

pkramer

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2007
Hallo
Ik wil mijn parkieten fotograferen met mijn nikon D5000 28-105.
Nu zijn er speciale fotokooien waarin je alleen de vogel op een stukje hout kunt fotograferen.
Wie heeft er ervaring mee en wat zijn de beste instellingen
Er zijn fotokooien die men zelf kan maken en er zijn geheel plexiglas kooien. heeft men bij plexiglas geen spiegeling?graag een reactie

Met alle respect, maar het fijne van een moderne spiegeleflex is dat je kunt blijven afdrukken zonder dat het wat 'kost'............... en dan vind je toch uiteindelijk na wat geklungel de meest optimale waardes (voor jouw ogen)? De juiste instelling bestaat m.i. daarom dan ook niet : die is maar net afhankelijk van wat jij wil bereiken / mooi vindt : close up met het vogeltje scherp en de rest onscherp, of wil je ietsje verderaf en wil je alles scherp hebben wat op de foto komt? Gebruik in geen geval de automatische stand, dat levert een soortgelijke foto op, vergelijkbaar met een VW Golf wanneer je het over auto's hebt: redelijk 'ordinair' en 'kleurloos'. Eén hint wil ik je wel geven : experimenteer eens wat met de schakelaar op de AV of TV stand en verander daar de waardes eens wat en schiet wat testplaatjes. De foto die jij de mooiste vindt, heeft de beste instellingen..............
Als je héél veel experimenteert en het beestje vliegt weg, zet voor de grap de sluitertijd dan eens wat langer, dat levert een héél aardig effect op. Probeer het maar eens met een rijdende auto of trein.

Laatst bewerkt:
oke ik ga daar mee aanhet expirimenteren
en dan kom ik zeker tot een mooie foto
bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan