Voice mail terwijl gsm gewoon aan staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Air Aai

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Heb sinds kort een Samsung U700, gekoppeld aan een abonnement bij Telfort. Over het algemeen doet ie het goed maar af en toe doet het vreemde feit zich voor dat - terwijl de telefoon gewoon aan staat en bijvoorbeeld thuis op mijn bureau ligt - mensen die mij bellen 'm toch niet horen overgaan en gelijk de voice mail krijgen. Een uurtje later als ik als test aan iemand vraag mij te bellen dan komt het gesprek wel ineens door......

Waar kan dat aan liggen anders dan aan een eventuele slechte bereikbaarheid op dat moment? Want dat het aan de bereikbaarheid ligt dat geloof ik niet. Op mijn vorige GSM (zelfde SIM-kaart en provider) was ik gewoon altijd bereikbaar thuis. :(

Laatst bewerkt:
Ik ben sinds 24 juli klant bij T-Mobile en heb hetzelfde probleem. Het ligt niet aan mijn telefoon want bij een ander toestel heb ik hetzelfde probleem. T-Mobile is er nu 5 weken mee bezig en nog steeds geen oplossing. Ik ga ervan uit dat het bij hun ligt; in jouw geval zou ik Telfort bellen

Heb ff met Telfort gebeld en die raadden mij aan evt. dooschakelingen eraf te halen met ##002#. Maar dat kan het niet zijn, juist omdat men de ene keer wel en de andere keer niet rechtstreeks naar vocie mail doorgestuurd wordt.

Maar heb ineens een ander idee gekregen, iets dat kennelijk met mijn vorige toestel niet speelde: alle keren dat mensen mij belden en zij rechtstreeks naar voicemail werden doorgeschakeld, lag mijn gsm op mijn pc meubel thuis. Terwijl ik daarnet toevallig mijn voice mail tekst aan het vernieuwen/inspreken was, begon mijn gsm steeds kort te trillen en zag je het beeld op het pc scherm kort wijzigen/wit worden. Bovendien stopte het keuze menu waar ik in bezig was. Er gebeurde dus niets meer en ik moest opnieuw voice-mail bellen en elders in de kamer de nieuwe vocie mail tekst inspreken.

Zou het zo kunnen zijn dat er geen verbinding is vanwege het feit dat de gsm dicht bij de pc ligt?

Die doorschakelen-optie hebben ze bij mij ook geprobeerd, geen resultaat. Maar daar zeg je zowat: mijn telefoon ligt ook standaard naast mijn laptop en op mijn werk heb ik er het meeste last van. Ik heb er slechts eenmaal thuis last van gehad en dat was ook toen hij naast mijn laptop lag. Het enige vreemde hieraan is dat ik er geen last van had voordat ik naar T-Mobile ging, bij Vodafone werkt het met hetzelfde toestel wel.

Ik ga het iig testen, vanaf nu leg ik mijn telefoon wel ergens anders. Doe jij hetzelfde? Hopelijk komen we er zo uit dan, want op T-Mobile hoef ik niet te rekenen volgens mij. Ik krijg iedere week te horen dat ze ermee bezig zijn.... :evil:

Ik leg 'm voortaan ook elders. En we zien dan wel waar het schip strand. Hopelijk is nu het 'lek' boven. :D

Ik zet (voorlopig even) deze vraag van mij als 'opgelost'. ;)

Laten we afspreken dat we over twee weken hier onze ervaringen melden.

Laatst bewerkt:
Bij mij ligt het nog wat anders. Ik heb idd ook een week geen last meer gehad; vervolgens krijg ik een smsje van T-Mobile dat ze een aanpassing aan de zendmast hebben gedaan. Ik dacht dus dat het daar aan lag. De week erop weer problemen, toen maar weer ervoor gezorgd dat mijn telefoon niet in de buurt van mijn laptop lag. Ik heb nu weer 2x meegemaakt dat mijn telefoon op minimaal 50cm bij mijn laptop vandaan lag en ik toch nog problemen had. Het lijkt me dus sterk dat het daar aan ligt, want dan zouden tig mensen er last van moeten hebben. Ik hou het dus voorlopig op T-Mobile en denk er sterk aan te verhuizen naar KPN, mét een nieuwe telefoon. En dat te bedenken dat ik juist naar T-Mobile ben gegaan omdat ik al een jaar problemen had met sms'en bij Vodafone :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan