Voip bellen verschil tussen computer en router(sip protocol)

Status
Niet open voor verdere reacties.

musti

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2006
hoi,

Voor Voip gebruik ik nu de premier noblesse(usb). Dus ik bel via mijn computer. Als ik nu overstap op de Siemens Gigaset A580 IP(sip voip telefoon) moet ik dan voor elke gesprek dat ik voer connectiekosten(extra kosten) betalen i.v.m. de router(sip protocol). Of zijn de kosten precies hetzelfde als ik bel via de computer.

De programma's die gebruik zijn voipwise en poivy.

Je vraag is voor mij niet zo heel duidelijk. Maar je computer belt ook via het SIP protocol. Stap je over naar de Siemens dan voer je gewoon daarin de benodigde instellingen in (kun je overnemen van je computer). Vervolgens kun je tegen dezelfde tarieven bellen. Je SIP router is het basisstation van de Siemens, dus die is van jezelf.

Je vraag is voor mij niet zo heel duidelijk. Maar je computer belt ook via het SIP protocol. Stap je over naar de Siemens dan voer je gewoon daarin de benodigde instellingen in (kun je overnemen van je computer). Vervolgens kun je tegen dezelfde tarieven bellen. Je SIP router is het basisstation van de Siemens, dus die is van jezelf.

Dus even voor de duidelijkheid. Er is helemaal geen verschil tussen bellen via de computer en bellen via sip telefoon?
Want vroeger had ik een sip telefoon en er gingen toen bij elke gesprek kosten af, ik weet niet precies hoe?

als je dezelfde gegevens in je telefoon invoert als op je computer, dan zijn de kosten ook gelijk. In jouw geval dus gratis.

SIP zegt namelijk niets over de kosten, maar over de manier waarop het telefoonsignaal verstuurd wordt. De kosten worden bepaald door je VOIP account. En dat kan nogal verschillen. Maar als je nu dus een gratis mogelijkheid op je computer hebt, dan kun je die mogelijkheid ook gebruiken voor je Siemens telefoon.

als je dezelfde gegevens in je telefoon invoert als op je computer, dan zijn de kosten ook gelijk. In jouw geval dus gratis.

SIP zegt namelijk niets over de kosten, maar over de manier waarop het telefoonsignaal verstuurd wordt. De kosten worden bepaald door je VOIP account. En dat kan nogal verschillen. Maar als je nu dus een gratis mogelijkheid op je computer hebt, dan kun je die mogelijkheid ook gebruiken voor je Siemens telefoon.

Hartstikke bedankt voor je uitleg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan