voip en 56k modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coen111

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Ik heb nu een Versatelabonnement met voip-telefonie (storingsgevoelig overigens, niet aan te bevelen dus, maar affijn). Met mijn 8 (?) jaar oude Wisecom MNP5 56k modem kan ik nu niet meer inbellen naar Girotel. Alles werkt, modem belt in, maar de server reageert niet. De helpdesk van de Postbank zegt dat er niets mis is, en samen komen we tot de conclusie dat ik het modem niet goed kan instellen. Logische conclusie, maar wel gek dat hij het prima bleef doen tot de overgang naar voip. Een nieuwe driver gezocht, maar dat wordt natuurlijk moeilijk met zo'n aftans ding.

Dus ik dacht: maar een nieuw 56k modem of -kaartje kopen. Maar wat ik wel wil weten: Heeft iemand ervaring met voip, een 56k modem en Girotel?

Ik ga een andere vraag stellen:
Waarom wil jij nog een oud modem gebruiken voor girotel.
Je kunt dit ook via het internet regelen.
Je hebt toch een versatel abbo waarom gebruik je dat niet.

"Waarom wil jij nog een oud modem gebruiken voor girotel.
Je kunt dit ook via het internet regelen."
Nee dus, girotel is een mini-boekhoudprogramma waar je kostencategorieën in kan aangeven, het internetprogramma MijnPostbank.nl kan dat niet. Daarom vind ik het laatste een slecht programma, maar de massa slikt het kennelijk.

"Je hebt toch een versatel abbo waarom gebruik je dat niet."
Ik kreeg vanochtend na vijf dagen antwoord van de helpdesk van Versatel: "Versatel Telefonie ondersteunt niet het gebruik van een analoge modem. Helaas kunt u hierdoor geen verbinding krijgen met Girotel. Onze excuses hiervoor. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."
#$%&*. Weer die kleine lettertjes die je niet verteld worden

1) wist ik niet.....ik gebruik geen girotel, maar voor jou vervelend.
2) dat is zwaar kl*te.

Ik ga er vanuit dat je geen kpn lijntje meer hebt.
is versatel dan isdn, zo ja dan kun je een isdn modem nemen.
En een analoog modem via een adsl lijn kan wel hoor.
Op het werk gebruik ik analoog modem plus adsl.

Ja gek inderdaad. Nee, ik heb geen kpn lijn meer, en Versatel is de enige provider die eigen kabels heeft. Geen isdn ook. Mijn analoge modem kan nog wel verbinding maken met een gratis internetlijn (zo'n 06760 nummer) en mijn fax doet het ook nog, terwijl die toch ook analoog is.
Het enige wat ik kan bedneken is om een nieuw 56k modem te proberen met actuele drivers.

Nieuw modem gekocht, werkt niet, en uiteindelijk komt een andere postbank-helpdeskmedewerker met de mededeling dat voip en girotel niet werken.
Ben nu overgestapt op www.orov.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan