VOIP en meerdere nummers soort van ISDN?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mastertje

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2001
Ik heb 3 DECt handsets en 2 voipnummers. Stel hoofdnummer wordt gebeld, hoe zorg ik ervoor dat indien het hoofdnummer nog een keer wordt gebeld dat andere apparaten alsnog overgaan. En tijdens gesprek dat ik met andere headsets nog kan uitbellen?

Want nu lukt mij dat namelijk niet. Heb gewoon de oude KPN opstelling gelaten en nu zijn de handsets middels 1 kabel aan de modem verbonden.

Wat ik wil is:
Hoofdnummer wordt gebeld alle 3 handsets gaan over.
Hoofdnummer in gesprek en wordt nog een keer gebeld andere 2 gaan over.
Hoofdnummer is gesprek andere 2 handsets kunnen uitbellen.

Voip van XS4ALL ??

Uh maakt dat nog wat uit? Eventueel xsl anders 1 via inetprovider en 1 via budgetphone

mijn vraag heb je al voip en zo ja van wie.
Welke router gebruik jij daarvoor ?

Momenteel thuis heb ik telfort en een zyxel modem met Voip van Budgetphone.

Het kan wel. Echter de mix is wel belangrijk. Sip telefoons kun je laten schakelen vanuit een server en soms zelfs je router.

Of het mogelijk is de andere telefoons over te laten gaan terwijl het nummer al bezig is, is afhankelijk van de provider, niet je locale setup. Uitbellen is wel mogelijk. Er zijn software oplossingen voor om dit te doen op routers en computers. Het nadeel is dat geen enkele gewone provider je toegang geeft tot de voip. Je zult dus voor zo'n oplossing analog converters nodig hebben die je kunt aansturen als een telefoon. Er zijn al een aantal kleine huiscentrales op de markt die om kunnen gaan met sip en alle benodigde hardware aan boord hebben, maar ik heb geen idee hoeveel die nu kosten.

Mochten we ooit allemaal overgaan op sip dan kan dit relatief goedkoop en makkelijk met software en een hardware kaartje, maar tot die tijd zit je vast aan hybride oplossingen

Nu heb ik een phone1 en een phone 2 uitgang.

Verder sip1 en sip2

SIP1 is hoofdnummer, Sip2 2e nummer.

Instellen Phone 1, inkomende gesprekken van sip1 en sip2. Verder instellen dat als SIP1 in gesprek doorschakelen naar SIP2. Uitbellen sip1 of sip2, zal telefoon dat zelf pakken?
Instellen Phone 2, inkomende gesprekken van sip1 en sip2. Uitbellen sip1 of sip2, zal telefoon dat zelf pakken welke lijn dan beschikbaar is?

Zo heb ik setting voor 2 handsets in de opstelling die ik wil? Maar nu dan voor 3....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan