Voip instellen met analoge telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darno999

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 dec 2008
Berichten
2
Hoi,

Ik zou graag voip willen instellen op mijn router/modem via mijn analoge telefoon.
Nu dacht ik dat ik hiervoor een adapter nodig had, maar volgens een vriend van mij hoeft dit niet, omdat mijn modem reeds een normale telefoonaansluiting heeft.
Ik heb op dit moment ADSL van Tele2 zonder telefonie-abonnement. Als ik nu mijn
telefoonkabel uit de splitter haal en in het modem stop, dan krijg ik gewoon een kiestoon.
Hoe kan ik nu op mijn modem (type Davilink DV-2020) de instellingen dusdanig wijzigen dat ik via VOIP kan bellen?? Wie kan mij hiermee helpen??
Alvast bedankt.

Gr,
Arno
 
Je hebt twee types telefoontoestellen: toon en puls.

Pulstoestellen .... dat kan je horen, want als je een cijfer toetst hoor je 'm ratelen in de hoorn.
Als je die hebt, heeft je 'vrind' je verkeerd voorgelicht.
 
Je hebt twee types telefoontoestellen: toon en puls.

Pulstoestellen .... dat kan je horen, want als je een cijfer toetst hoor je 'm ratelen in de hoorn.
Als je die hebt, heeft je 'vrind' je verkeerd voorgelicht.



Hoi Teun,

Dank je voor je reaktie, maar schiet er helaas nog niet veel mee op.
Ik heb een gewone analoge DECT telefoon, die als ik hem direct aansluit op het modem, gewoon mee kan bellen, alleen nog steeds niet via VOIP.
In het modem kan ik wel iets instellen van Voice, maar dat is allen FHX en dat andere protocol voor nummerherkenning, verder niks.
 
Hoi,

Dan zou je moeten informeren bij Tele2 of die modem VOIP van een ándere aanbieder dan zijzelf, wel ondersteunt .... zou best eens kunnen van niet (want uiteindelijk is de telefonie die in kabelabonnementen zit ook niks anders dan VOIP, vandaar dat elke cent die wij ervoor betalen dikke winst is voor de provider .... !!!).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan