voip probleem inkomende telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

octopusjes

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2010
ik heb mij pas bij Edp.net de Voip telefonie aangekocht voor mijn ADSL lijn. Uitgaande gesprekken zijn geen probleem.
inkomende telefoongesprekken lukt niet.
Als men mijn telefoonnummer draait , krijgt men steeds de melding toestel niet beschikbaar.
Mijn apparatuur :
-modem: siemens Router Santis Adsl 50 -de firewall is uitgeschakeld.
-Siemens Gigaset C470IP
-Siemens Gigaset C47H

Weet iemand raad?:(

Als ik je verhaal goed interpreteer staat de VOIP apparatuur achter je Internet-router aangesloten, dus niet 'rechtstreeks' op Internet wat je zou hebben als je een VOIP+Internet ("Internet + bellen") abonnement zou hebben afgesloten bij je provider.

Zoek op Google naar: VOIP portforwarding
en je zult een hoop zaken vinden hieromtrent.

Wellicht is de eerste hit die ik daarop vond (deze) het meest zinvol, maar kijk gerust verder (wellicht bijv. ook je routertype in die zoekopdracht meenemen etc.)

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik realiseer me zojuist dat het waarschijnlijk afhankelijk is van de VOIP-provider welke poorten er geportforward moeten worden, want de provider bepaalt welke TCP/UDP poorten gebruikt worden voor (vanuit hun oogpunt) uitgaande gesprekken, die dus (vanuit jouw oogpunt) inkomende gesprekken zijn.

Word dus (naar mijn mening) een vraag over gebruikte poorten en portforwarding naar edp.net helpdesk. Zij zullen wel vaker met een vergelijkbaar geval te maken hebben gehad, neem ik aan.

Tijs.

Laatst bewerkt:
voip

ik heb vrijdag gedurende 2 uur telefonisch met Edpnet allerlei uitgetest zonder resultaat.
Is er iets dat ik kan aanpassen in de modem en hoe?
Ik heb iets gelezen over DMZ.
Maar weet niet wat en hoe het moet.:o

Ik neem aan dat je een gebruikershandleiding erbij gekregen hebt, dus hoe je die Santis router kunt inrichten.
Upload die ergens (bijv. bij RapidShare) want op Internet is de handleiding voor jouw apparaat niet te vinden.

Ik bedoel hier natuurlijk de handleiding waar (o.a.) de procedure instaat die je blijkbaar gevolgd hebt om de firewall ervan uit te schakelen.
Meld ook even welk ip-adres jouw Santis heeft en welk ip-adres jouw VOIP-set heeft.

We horen het wel.

Tijs.

voip

Ip adres voip: 192.168.001.002
Ip adres router: 213.219.144.155

Wat moet ik doen in de virtuele server en wat met setup dmz host?
:rolleyes:

Wat is er onduidelijk aan mijn vraag/verzoek in mijn vorige posting?

Ik neem aan dat je een gebruikershandleiding erbij gekregen hebt, dus hoe je die Santis router kunt inrichten.
Upload die ergens (bijv. bij RapidShare) want op Internet is de handleiding voor jouw apparaat niet te vinden.

Verder bedoelde ik niet het externe ip-adres van je Santis maar het LAN ip-adres (dus het 192.168.1.x ip-adres van de Santis).

Tijs.

Dan moet het maar zonder handleiding.

Wat je moet gaan realiseren (zoek op in de handleiding hoe precies) dat het ip-adres van de VOIP-apparatuur als DMZ wordt ingesteld. Misschien gaat het dan werken.

Het ip-adres dat je als DMZ moet gaan instellen is dus: 192.168.1.2

Succes,

Tijs.

Dan houdt het op voor me.
Maar weer eens contact zoeken met de helpdesk van die VOIP-provider en/of wachten of anderen nog tips voor je hebben.

Tijs.

voip

Bedankt voor de moeite
Morgen bel ik de helpdesk van Edpnet weer op
Mogelijk gaan ze mij een nieuwe modem opsolferen:rolleyes:

Voip probleem router Siemens Santis 50 opgelost

Ik heb een nieuwe modem geplaatst Merk Zyxel 660HW-D1 en alle telefonie problemen met voip in en uitgaande gesprekken zijn opgelost.
De santis 50 adsl modem is de boosdoener, en wordt ook niet meer door Siemens ondersteund.
Eind goed al goed.
Mvg.
octo

Bedankt voor de uitgebreide terugmelding.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan