VOIP Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colinc

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Berichten
22
Hi,

Ik heb een Cisco telefoon waar nog SIP firmware op moet, opzich geen probleem om dat te doen.
Echter het verbinden via TFTP (gebruik TFTPD32) lukt maar niet, ik heb de telefoon (Cisco 7970) een hard reset gegeven alleen nu blijft het scherm uit en moet deze dus automatisch de firmware oppakken uit de opgegeven map.
Alleen deze TFTP verbind maar niet, hoe krijg ik deze aan de praat?

Gaat hier om: https://www.ucguru.com/reset-cisco-phone-factory-defaults/

Mijn instellingen:
q5kbahduvmnwl.png
 
heb je de stap met de dhcp server gevolgt met optie 150? zo niet moet je mogelijk weten wat de default target tftp ip adres is (meestal is er zo'n default)
 
a. Die optie 150 zoals op je schermafdruk ziet er raar uit: Ik had daar (net zoals wampier) een ip-adres van de tftp server verwacht, niet een of andere hexadecimale waarde.
b. De TFTP server heeft ip-adres 25.78.93.102, maar er wordt via DHCP uitgedeeld in de 192.168.0.x reeks. Hoe denk je dat de (VOIP-)clients de TFTP server netwerktechnisch kunnen bereiken, dan (bijv. om hun firmware van te downloaden)?
[Tenzij je informatie achterhoudt die in je startposting had moeten staan.]

Tijs.
 
Die hexidecimale waarde staat voor het IP adres (blijkbaar hoort dat zo)
Na wat aanpassingen moeten de instellingen kloppen, maar verbinden wilt vooralsnog niet.
qcfxhxlrjtohi.png


Ik had de DHCP server van de router uit gezet, alleen dan ben ik echt alle verbindingen kwijt hier...
Gekke is dat de telefoon wel wordt herkend door de router;
3 SEP0016C8774936 00-16-C8-77-49-36 192.168.0.102 01:57:05
4 Unknown 50-56-BF-0B-EA-87 192.168.0.103 01:29:54

Beide horen er blijkbaar bij (heb nummer 4 ook voorbij zien komen in tftp)

Alleen TFTP wilt hem op de een of andere manier niet pakken.
 

Bijlagen

  • qcfxhxlrjtohi.png
    qcfxhxlrjtohi.png
    10,3 KB · Weergaven: 37
Tsja, je maakt er potje van op deze manier: Je kunt niet 2 actieve DHCP servers op 1 netwerk hebben zonder dat er ellende van komt.
Zoek een oplossing waarbij je (desnoods op een geïsoleerd netwerkje, met een eigen aparte breedband router op een andere ip-reeks dan 192.168.0.x en op die router de DHCP server functionaliteit uitgeschakeld) je pc de enige DHCP server kunt laten zijn en waar je dan de VOIP toestellen op aansluit (na ze van de stroom gehaald te hebben, zodat ze een nieuw ip-adres aanvragen).
Uiteraard de DHCP server-opties aanpassen op de pc aanpassen aan het (ip-)netwerkje waar je pc zich dan in bevindt etc.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan