VOIP telefoon inbruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Bij het nakijken van de laatste factuur zag ik een groot bedrag aan belkosten wel Euro 50 ex BTW terwijl dit normaal maar tussen de Euro 1 en 5 is.

Gaan zoeken via mytelfort / gesprekdetails en gevonden

30/03/2014 01:52:25 003109091291299 0:00:51 0,6739 3-2014
30/03/2014 01:54:10 003109091291299 1:07:53 44,9897 3-2014

Op genoemde tijdstippen lag ik toch echt te slapen en er zijn ook geen kinderen (meer) in huis oid.

Na dit in forum telfort geplaatst te hebben heeft er zich al tenminste 1 andere Telfort gebruiken gemeld hetzelfde te hebben.

De reden dat ik het hier plaats is om inzicht te krijgen hoe dit technisch kan.

Helaas heb ik een stroomstoring gehad dus heb log van die data niet meer maar de andere melder liet weten

Op dat moment heeft niemand dat nummer gebeld.
Ook in de logs (phone log, system log en voip call history) dit nummer niet terug te vinden.

Vermoed dat mijn telefoon nr alleen als afzender id gebruikt is maar dat er feitelijk niet vanaf mijn thuis IP adres gebeld is.

Wie kan hier meer over melden ?

Denk dat thuis beveiliging redelijk in orde is
Modem firewall staat aan zo ook die van de pc's .
Virus altijd up-to-date Malwarebytes altijd actief.

Alvast bedankt.

Het is ook een beetje een vreemd telefoonnummer.
Het lijkt op een nummer in Rotterdam maar is een paar cijfers te lang.
00 = internationaal toegangsnummer
31 = landnummer Nederland
10 = kengetal Rotterdam

hierna zouden dus nog maar 7 cijfers horen te komen voor een normaal geldig NL telefoonnummer.

Heb je al gekeken of je in dezelfde regio zit als de andere gedupeerde ?

Nee denk dat de format is
00 buitenland
31 nederland
09091291299 abonnee nr...

Maar dan moet die '0' voor de eerste 9 niet.

Heb je toevallig een Fritzbox als modem/voip?

Klopt maar dan kan ook een manier van listing zijn
Nee geen Fritz Zyxek 2812 geleverd door Telfort.
Default IP adres gewijzigd.

Laatst bewerkt:
Geen idee, maar het zou kunnen dat iemand van buitenaf toegang heeft gekregen tot je VOIP, alternatief dat er iets aktief is binnen je eigen netwerk dat verbinding maakt met betaalde nummers.

-Voor de korte termijn, betaalnummers blokkeren
-Indien van toepassing. Remote beheer van buiten je netwerk voor de router uitzetten.
-Wachtwoorden vervangen door sterke wachtwoorden (gebruik dit in combinatie met lastpass.com om de wachtwoorden te onthouden)

Telfort met onderzoek bezig van waar er gebeld is. Via Telfort forum begrepen dat er tenminste nog iemand was en in zijn logs was het gesprek niet terug te vinden.
Tot dusver geen verder misbruik.

Niet gebelde dure 09xxx nummers wel op de factuur.

Telfort met onderzoek bezig van waar er gebeld is. Via Telfort forum begrepen dat er tenminste nog iemand was en in zijn logs was het gesprek niet terug te vinden.
Tot dusver geen verder misbruik.

Ik heb hier dus precies hetzelfde probleem. Telfort al gemaild en moet nog antwoord krijgen.
25/04/2014 02:16:32 003109091291299 0:08:49 6,6698
28/04/2014 12:12:43 003109005500400 0:08:45 5,8966

Ik heb deze nummers niet gebeld en ook in de logfile van het modem vind ik deze nummers niet terug.
Zoeken op deze nummers levert inderdaad dure betaalnummers op.

Groeten, Aad

athvdk. Ik mis een vraag of aanvulling in je reactie?

Aan TS. Ook al is er geen hernieuwd misbruik, toch maar de beveiliging controleren?

athvdk. Ik mis een vraag of aanvulling in je reactie?

RogerS, het was een reaktie op het oorspronkelijke bericht om aan te geven dat TS niet alleen staat met dit probleem. Bovendien heb ik de logfiles nog wel en hier staan de bewuste 'gebelde' nummers niet in.

Groeten, Aad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan