[voip

Status
Niet open voor verdere reacties.

janto10

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Hoi, wij willen voip aanschaffen maar nu heb ik gehoord dat je dit met skype kunt en Voipbuster.. maar je ken ook afzondelijk via die software ?, Nu zoek ik een toestel ervoor Maar weet nog niet welke...en ik wil graag weten wat de Voordelen en Nadelen zijn.

Groetjes

janto10 zei:
Hoi, wij willen voip aanschaffen maar nu heb ik gehoord dat je dit met skype kunt en Voipbuster.. maar je ken ook afzondelijk via die software ?, Nu zoek ik een toestel ervoor Maar weet nog niet welke...en ik wil graag weten wat de Voordelen en Nadelen zijn.

Groetjes
Skype is alleen gratis naar andere pc's. Naar vaste lijnen moet je gewoon betalen.
Daarentegen is Voipbuster (nog) gratis.

Je moet wel beltegoed op je account zetten om gratis te kunnen bellen.
Je beltegoed(bv €10,--) is 120 dagen "houdbaar".

Mede doordat Voipbuster gratis is, kunnen ze de lijnkwaliteit niet waarborgen.
Maar wanneer ik diverse fora doorlees, kunnen de betalende providers dat ook niet.

Echter, mijn ouders hebben Wanadoo+Telefonie, en daar hoor ik het verschil niet met een normale vaste lijn. Ook tegenstrijdig met alle fora berichten, heb ik in het begin 1x moeten gaan helpen omdat ze niet konden bellen. Nu werkt alles 200%.

Mvg Patrick

hmmz

iemand zei..van als je een voip tel hebt die usb heeft + tel uitgang ken je em zowel via gewone lijn laten lopen + via internet ( via router)

Volgens mij kan je gewoon iedere Voip telefoon nemen dacht ik. Ik gebruik Voipbuster via een USB Headset en heb een uiterst goede kwaliteit. Wellicht ook een optie voor je?

hmmz

yup ken ook maar mijn vraag is..als je tel hebt met tel aansluiting (gewoon) ken je die ook via router aansluiten dus voip ?

Nee dat kan niet.
Je zal een appart Voip abbo moeten hebben en aansluiting!
Het gaat niet met je bestaande telefoonlijn.

lol

dat weet ik dat je aparte voip isp moet hebben maar ik bedoel..als je tel heb die usb heeft en ook die je ook ken aansluiten op tel-lijn ken je die dus voor gewone lijn usen ? en voor voip ( router) ?? moet je wel spec router hebben uiteraart

Voip

Hoi ik zoek eigelijk het volgende:

1. Een tel waarmee je Analoog bellen [Hoeft niet perse is wel handig ]
2. Een tel waar je voip mee bellen [dus via skype ofzo ]
3. Welke router je moet hebben [ voor voip isp ]?
4. Telf via wifi connectie naar router om te kunnen bellen [ als niet te duur is [ tel met wifi ]
5. Pc moet uit kunnen staan als je voip belt [ dus via router ofzo ] ?

3,4 en 5 weet ik niet.

1 en 2 wel.
Je hebt tot zover ik weet geen telefoons voor zowel Voip als analoog.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan