vol maar nog 170 gig vrij op externe WD harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikrick

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2011
Hallo,

Ik heb zoals de titel zegt een probleempje met mijn harddisk.

Ik zal de situatie even uitleggen:

Ik kijk het liefst films op mijn Xbox ivm met 5.1 geluid, en om niet de com altijd aan te hebben om vanaf daar te streamen dacht ik wat tijd terug ik koop een externe harde schijf.
Dit ging lang goed en kijken heb ik ook geen problemen mee, maar nu wou ik laatst 25 gig (en kleinere bestanden van 5 gig deden het ook niet) aan films even over zetten naar die harde schijf en nu zegt de PC dat de schijf vol zit terwijl als ik naar eigenschappen ga staat daar dat ik nog ongeveer 170 gig over heb.

heeft iemand ideeën waar dit aan kan liggen?

Alvast hartstikke bedankt,
Rick

Ok, doe even een schijfcontrole (chkdsk <schijfletter>: /f /x), ontkoppel daarna de schijf fysiek of herstart de computer, & voer daarna een defragmentatie uit.

Windows heeft de neiging om bestanden op de eerste de beste vrije plek neer te smijten, & het lijkt er mijn inziens op dat er tussen alle andere bestanden zelfs geen 5 GB meer past, ook al heb je nog 170 GB over.

Oeps, je hebt het over Xbox, da's een spelletjescomputer, daar weet ik niks van..! ;-)

Mogelijk dat je schijf als Fat geformatteerd is en je grotere bestanden dan 4GB kopieren?

Heeft dit niets te maken met NTFS / FAT32?:confused: volgens mij kan enkel NTFS bestanden behandelen groter dan 4 gig. Mocht de HD echter als FAT32 staat, dan zal hij deze bestanden niet kunnen verwerken?

Ik heb even gekeken en hij is inderdaad FAT32, kan ik hier wat aan doen om hem NTFS te krijgen?

En ik las ook iets dat NTFS door encryptie maar op 1 computer kon, dus zal het waarschijnlijk niet werken op mijn Xbox?

Laatst bewerkt:
Ok, je kan het vrij simpel omzetten naar NTFS. Daarvoor bestaat het commando CONVERT.

Open de Opdrachtregel als (een) Beheerder.

Typ:

convert <schijfletter>: /FS:NTFS /V /X

Op moment dat je op Enter drukt, word dit uitgevoerd & mag je het NOOIT onderbreken!

De computer zal enkele malen herstarten tijdens dit proces, & ook dat zal je moeten accepteren (J/N: J).

Daarna zal je schijf NTFS geconverteerd zijn, met een clustergrootte van 512 Bytes.

Zie Help: Opdrachtregel, convert /?

Maak een backup van al je belangrijke bestanden VOOR je begint!..

Code:
FAT-volumes converteren naar NTFS.
CONVERT volume: /FS:NTFS [/V] [/CvtArea:bestandsnaam] [/NoSecurity] [/X]
  volume        Bepaalt de stationsletter (gevolgd door een dubbele punt), het
                koppelpunt of de volumenaam.
  /FS:NTFS      Bepaalt of het volume moet worden geconverteerd naar NTFS.
  /V            Bepaalt of Convert in de modus met uitleg moet worden
                uitgevoerd.
  /CvtArea:bestandsnaam
                Bepaalt een aaneengesloten bestand in de hoofdmap om als
                tijdelijke plaatsaanduiding voor NFTS-systeembestanden te
                dienen.
  /NoSecurity   Bepaalt of de veiligheidsinstellingen van de geconverteerde
                bestanden voor iedereen toegankelijk zijn.
  /X            Bepaalt of het volume zo nodig ontkoppeld dient te worden.
                Alle geopende volume-ingangen worden hierdoor ongeldig.

als ik die schijf hiermee kwijt kan raken laat ik het denk ik maar zitten want het is niet heel erg belangrijk, het zou leuk zijn als ik gewoon ff een knopje in kon drukken en dan floep het werkt.

Maar toch hartstikke bedankt voor jullie reacties, jullie kunnen weer eens trots op dit geweldige forum met super goede leden zijn :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan