Volari V3 videokaart 128mb

Status
Niet open voor verdere reacties.

alledieren

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2006
Hallo allemaal,

Ik heb een compaq pc met een onboard geheugen van 64 mb. Gewoon uit nieuwsgierigheid en om te leren, heb ik er een kaart ingezet, een Volari V3 van 128 mb. Ik speel geen spellen, alleen veel internet, surfen, email en word.

Toch heb ik erover een paar vragen, gewoon omdat ik mijzelf hier in het verdiepen ben.

1) waar is het onboardgeheugen van 64 mb gebleven?

2) moet de pc theoretisch sneller zijn, omdat de pc niet meer belast wordt qua grafisch?

3) er zit op de kaart ook een dvi uitgang. Wordt mijn beeld beter als ik de aansluiting van dvi gebruik, er zit geen aansluiting van dvi op mijn tft scherm, kun je hier als het wel werkt een adapter (kabel)voor kopen?

4) als ik de computer uitzet, verschijnt als laatste een melding; "Check video cable". Hoe zou dit komen, alles werk vlekkenloos?

5) de kaart draait nu op agp 4 hoe kan ik naar agp 8 gaan?

Meet durf ik niet meer te vragen en wil degene die er op reageert alvast ontzettend bedanken.

groeten en bedankt

Johan:)

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je met 64 Mb onboard je grafische kaart bedoelt.

1° dat is dan shared geheugen. vb. je hebt 512 Mb intern geheugen en een onboard grafic van 64Mb. rest: 512 - 64= 448 Mb. Schakel je de onboard uit, en je plaats dus een andere grafic, wordt het intern geheugen 512Mb. Omdat je andere kaart een eigen geheugen heeft.
2° sneller?? misschien, maar ga je toch niet erg merken hoor.
3° DVi uitgang kan enkel gebruikt worden op een monitor die dit ondersteund. Er zijn volgens wel adaptors (DVI/VGA) maar...
4° heb je de onboard grafic disabled in de bios??
5° als je AGP enkel 4x aankan, kan je die niet opschroeven naar 8X, maar een 8X kaart is wel compatibel met een 4X. Het enige waar je moet op letten is de spanning. 1.5V of 3V

Dit is zo wat alles dat ik kan melden op dit late tijdstip.

Beste Rudi,

Alleerst ontzettend bedankt voor je snelle reactie. Ik heb gekeken in de bios, maar je kan de onboard memory bij mijn pc alleen instellen in 8, 4 mb of 512kb, maar niet disablen, dus uitschakelen. Deze optie wordt automatisch uitgeschakeld heb ik gemerkt als je er een nieuwe video kaart installeerd, wel heb je dan de keuze om, als je 2 kaarten zo gebruiken, welke je dan als primary wilt gebruiken voor de reboot. Ik het agp- slot als primary gekozen, waar de nieuwe kaart in zit. Wel wordt nog steeds aangegeven dat bij het uitzetten ik de "video cable moet checken" misschien is dit een beveiliging, omdat er nu gemerkt wordt, dat er geen video kabel meer op de onboard is aangesloten maar op de nieuwe kaart. Zou dit mogelijk zijn? Verder werkt alles perfect.

De kaart kan ook de snelheid agp 8 maal aan volgens de gebruiksaanwijzing en staat ook op de doos, hoe moet ik dit doen?

Nogmaals mijn grote dank.

groetjes,

Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan