• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voldoet een komma gescheiden zoek resultaat aan criteria ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

maaikelensink

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
Ik verwacht dat het antwoord simpel is maar ik kom er niet uit.
Ik heb al voorwaardelijke opmaak geprobeerd maar dan zal ik elke criteria volgens mij apart moeten aanmaken en bij een lange lijst is dan geen doen.
Ik heb het nu op deze manier gedaan, en de woorden bij zoeken zullen rood worden als ze aan de criteria voldoen, maar dan worden ook alle woorden rood...

Dus de vraag, gaat dit makkelijker dan elk woord apart via voorwaardelijke opmaak te moeten doen ?
en kan bij het zoeken venster ook evt alleen het woord wat overeenkomt een kleurtje krijgen ?

#ik werk met excel 2019
ik zie soms online in youtube filmpjes prachtige nieuwe formules voorbij komen die volgens mij allemaal nog niet zo werken op deze versie

alvast bedankt

Bijlagen

zoiets?

Vul in kolom B eens een term in die voorkomt in kolom D

Bijlagen

Bedankt voor je reactie. het is echter zo dat de regel zoeken iets is wat ik zo wil kopieren en plakken en die is dus komma gescheiden.... En ik zoek dus iets waarin ik kan zien of in de aanvraag (komma gescheiden dus) een tekst bevat uit het rijtje waar we op moeten letten.

Een poging mijnerzijds in de bijlage. Let erop dat er geen spaties achter de criteria staan (zoals bij Cryoglobuline het geval was).

Bijlagen

Laatst bewerkt:
wauw, dit is idd wat ik nodig had.
zo simpel kan het zijn.
Dank voor je snelle reactie

Ook graag gedaan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan