• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voledige Tabelrij kopieren naar ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

noudvdven

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2020
Hoi allemaal,

Is het mogelijk dat wanneer ik in "blad1" een tabel heb met bijvoorbeeld:

Naam Leeftijd Woonplaats

Om vervolgens in een ander werkblad bijvoorbeeld "blad2" enkel 1 rij over te nemen, bijvoorbeeld de rij "Naam"

Naam

Maar wanneer ik nu in "blad1" een naam toe voeg moet hij automatisch worden geupdate in "blad2"

Hopelijk is het zo goed uitgelegd.

Ik wil in "blad1" de gegevens van werknemers opslaan zoals naam, adres, leeftijd, etc.
Vervolgens wil ik in "blad2" de competenties van deze personen weergeven.

Hiervoor wil ik de lijst met namen direct overnemen vanuit "blad1" zonder deze telkens opnieuw te hoeven typen. Zo moet een bepaalde naam ook direct verwijderd worden uit "blad2" wanneer hij ook uit "blad1" wordt verwijderd.

De lijst met namen in "blad2" moet dus een zelf updatende kopie zijn van de lijst met namen uit "blad1"

Bijlagen

Ja het is nog voor mijn schoolopdracht, maar ik kom er niet uit, dus vraag ik hier om hulp. Daar is het forum toch voor?
Ik vraag niet om een complete opdracht te maken, ik vraag enkel hoe ik het voor elkaar krijg om een deel van mijn tabel te kopiëren in een ander tabblad.

Probeer dan eerst maar zelf eens een voorbeeld te maken. En laat maar even zien waar je dan tegen aanloopt. Ergens een bestand downloaden en hier neerzetten getuigt niet van enige zelfinspanning.

Het bestand dat ik heb geupload heb ik volledig zelf gemaakt inclusief alle VBA codes.
Zelf ben ik hier nogal trots op aangezien ik de opleiding Dier- en Veehouderij volg wat geen enige connectie heeft met ICT of iets dergelijks waardoor deze kennis bij ons op school ook niet aanwezig is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan