• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

volgende cel waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mr0007

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2013
Berichten
417
in een cel deze formule - als a1 leeg is dan waarde in b1, als b1 ook leeg is, dan waarde in c1, als c1 ook leeg is, dan waarde d1, is d1 ook leeg, dan blijft het leeg.

in een andere cel zou ik graag de ZELFDE FORMULE willen hebben, MAAR met dit verschil
c1 vindt hij dus een waarde, omdat c1 al door de andere formule is gevonden, slaat hij c1 over en gaat naar d1 kijken of er een waarde in staat,


kan iemand helpen

MVG mr0007
 
Doe het bestand er even bij ook met de verwachte uitkomst.
 
bestandje er bij, uitleg wat gewijzigd, zat klein fout in correcte hier

in cel C4 deze formule - de formule zoekt a1 tm d1 af - als a1 wat staat dan waarde a1,
als a1 leeg is dan waarde in b1, als b1 ook leeg is, dan waarde in c1, als c1 ook leeg is, dan waarde d1, is d1 ook leeg, dan blijft het leeg

DUS NU VOORBEELD MET WAARDEN ER IN
de eerste formule gaat zoeken a1 tm d1, vind in c1 de waarde 100, dan 100 geeft de eerste formule aan als uitkomst
in cel C6 zou ik graag de ZELFDE FORMULE willen hebben, zoekende a1 tm d1, MAAR met dit verschil
de tweede formule vindt in c1 de waarde 100, omdat c1 al door de eerste formule is gevonden, slaat hij c1 over en gaat naar d1 kijken of er een waarde in staat,
ja dus 50 en vult daarom 50 als uitkomst in C6 in

MVG mr0007
 

Bijlagen

  • test 101.xlsx
    11,5 KB · Weergaven: 24
Kan bijvoorbeeld met volgende matrixformules (afsluiten met Ctrl+Shift+Enter)
In C4
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(A1:D1;KLEINSTE(ALS(A1:D1<>"";KOLOM(A:D));1));"")
In C6
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(A1:D1;KLEINSTE(ALS(A1:D1<>"";KOLOM(A:D));2));"")
 
formule doet het niet meer

de formule alleen verplaatst zou het nog moeten doen wat doe ik fout
 

Bijlagen

  • test 102.xlsx
    11,6 KB · Weergaven: 27
De formule geldt voor de kolommen A : D, dus bij gelijke formule moet je de verschuiving compenseren.

Code:
=ALS.FOUT(INDEX(C5:F5;KLEINSTE(ALS(C5:F5<>"";KOLOM(C:F)[B][COLOR="#FF0000"]-2[/COLOR][/B]);1));"")
 

Bijlagen

  • test 102(cobbe).xlsx
    11,2 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
werkt dank u wel een, vraagje nog
ik heb de formule in de werkblad gezet waar ik het hebben wil,
maar daar komt ie met de lege cellen nul tegen, en nu gaat ie de nul neer zetten,
nul moet ie als leeg beschouwen zodat ie de werkelijke getallen pakt, hoe doe ik dat
kunt u helpen
 
0 is een werkelijk getal dus ik zie het probleem niet. Met voorwaardelijke opmaak kan je de de 0 wel onzichtbaar maken of ergens in de opties aangeven dat een 0 niet zichtbaar moet zijn.
 
Aangepast celeigenschap:
Code:
0;;
 
Laatst bewerkt:
3 zelfde delen

ik heb een bestand er bij gedaan

deel 1
werkt correct

deel 2 en deel 3
moet het zelfde resultaat opleveren als deel 1, alleen door de nul werkt het niet,
hoe kan ik het toch laten werken, zonder dat de formule functie, stuk gaat
 

Bijlagen

  • test 103.xlsx
    12,5 KB · Weergaven: 35
Code:
als(c16:f16[color=#ff0000]>0[/color]

Of:
Code:
ALS(C16:F16<>0
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan