• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Volgende cel weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

svekkes

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2007
Aan allen,

Ik heb wederom een probleempje met mijn vert zoeken.

De formule die ik heb werkt goed, maar ik zou er graag nog iets extra's bijwillen.

Wanneer in cel F1 een PPO2 waarde staat van bv 1,05 wordt in cel F2 de waarde weergegeven wordt die staat tegenover 1,04. Maar nu zou ik graag hebben dat in cel F2 de waarde wordt weergegeven die staat tegenover 1,06.

Eigenlijk is het dus de bedoeling dat de formule gaat kijken naar de volgende waarde in de kolom, wanneer er geen exacte overeenkomst is.

Alvast bedankt.

Bijlagen

Zo zou het kunnen.
Code:
=VERSCHUIVING(A1;VERGELIJKEN(F1+0,01;A2:A62;1);1;1;1)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Zo zou het kunnen.
Code:
=VERSCHUIVING(A1;VERGELIJKEN(F1+0,01;A2:A62;1);1;1;1)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Deze fourmule gaat helaas aleen maar op als het veschil tussen de getallen 2 is.
Echter aan het einde van de tabel kommen grotere veschillen voor.
Omdat op te lossen ga ik eerst kijken of de waarde voorkomt in de tabel A2:A62.
Als dat zo is dan haal ik de waarde uit B op met VERT.ZOEKEN.
Als dan niet zoe is dan pas ik de (aangepaste) formule van Rocancio toe.
De aanpassing is dat ik niet eerst 0,01 erbij optel maar begin te zoeken van A1 ipv A2.

Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(F1;A1:A62;1;ONWAAR));VERSCHUIVING(A1;VERGELIJKEN(F1;A1:A62;1);1;1;1);VERT.ZOEKEN(F1;A1:B62;2;ONWAAR))

Succes

Wim

Deze fourmule gaat helaas aleen maar op als het veschil tussen de getallen 2 is. Echter aan het einde van de tabel kommen grotere veschillen voor.

Oeps.:o:o
Ik heb weer eens niet verder gekeken dan mijn neus lang is.

Goed gedaan, WimenBeer.:thumb:

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Heren,

Wederom hartelijk bedankt voor jullie hulp.
Roncancio, dit kan iedereen overkomen :D

Met vriendelijke groet,
Sven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan