"volgende dia bij muisklik" werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter lw87
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lw87

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Mijn presentatie is ingesteld op automatisch naar de volgende dia gaan en per dia is een tijd ingesteld.

De eerste dia moet in beeld blijven totdat ik de presentatie verder laat lopen. Die staat ingesteld op "volgende dia bij muisklik".
Hoe ik ook klik of op enter druk: de eerste dia blijft staan.
In een testversie heb ik alle dia's op "volgende dia bij muisklik" gezet: ook nu blijft de eerste dia staan.

De presentaite zit als het ware "op slot".

WIE WEET RAAD

Loes

Zet je beeld in Powerpoint op: Diasoorteerder

dan krijg je dus alle dia's op een scherm, dan klik je op een dia (rechtermuis) > Dia-overgang > dan bij Volgende Dia, klik je op Automatisch na [ zelf invullen ] seconden.

Als je wilt dat hij dat overal doet, klik je op Overal Toepassen, wil je het alleen bij die ene dia dan klik je op Toepassen.

Hallo Devil
Ik heb jouw uitleg opgevolgd: de show blijft nog steeds hangen op de eerste dia.
Voor alle vervolgdia's geldt dat die verschijnen na een ingesteld aantal seconden: wordt keurig getoond en werkt ook prima als ik de show laat lopen vanaf de tweede dia.

Ook als ik de hele presentatie instel op MUISKLIK blijft de presentatie hangen: bij welke dia ik ook begin.

Ik heb ook nog even wat getest met een andere presentatie: daarvan kan ik wel de eerste dia stilzetten en na een muisklik naar de volgende dia gaan.

Zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van om het probleem dan wel voor je op te kunnen lossen :confused:. Maar idd wel vreemd dat hij bij een andere presentatie dit euvel niet geeft (misschien even de instellingen vergelijken)

Suc6.

(BtW: 4x?? 1x posten is wel genoeg)
[mod] inmiddels aangepast [/mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Loes, :D

Ook Powerpoint maakt gebruik van sjablonen, en deze kunnen dus ook corrupt raken! (en dat lijkt er dus wel op als de ene wel werkt en de andere niet)

Heb je al geprobeerd de gehele presentatie op te slaan als ander bestand. Of misschien in zijn geheel de inhoud kopieeren en plakken in een nieuw bestand.

Een andere opties is een nieuw bestand beginnen en met invoegen dia van bestand de boel binnenhalen, etc...etc..

Gebruik jij toevallig nog speciale animaties of zware filmpjes of prullen in jouw ppt?

Je kunt deze om te testen ook even opslaan als pps om te kijken of dit in autorun ook voorkomt!

Een andere optie, is het bestand even naar mij toezenden. kan ik ff kijken. (neem aan dat je het adres nog hebt)

Ik hoor het wel.

See Yah! :thumb:

Hallo Joost
De oorspronkelijke presentatie was veel groter en daarvan werken de instellingen (nog steeds) wel goed.

Ik heb hetzelfde sjabloon gebruikt en alleen de kleur aangepast en er een afbeelding uitgehaald.

Ik heb de presentatie onder een andere naam opgeslagen: dat helpt niet.

Er zitten geen zware filmpjes of grote afbeeldingen in.

Een nieuw bestand starten en de dia's importeren zal ik voor een paar dia's proberen: de hele presentatie telt zo'n 25 dia's, dus dat wordt wel even een klus. Het hele bestand is ruim 6 mB.

Opslaan als PPS: nooit gedaan, zal ik ook nakijken.

Groetjes
Loes

Hoi Loes,

Dia uit bestand gebruiken! (kun je ze allemaal tegelijk met opmaak binnen halen)

6mb, is wel een beetje pittig voor wat jij zegt een kleine presentatie. (maak jij je foto's wel eens kleiner voordat je ze gebruikt)

Dit komt de snelheid van de ppt en de bestandsgrootte enorm ten goede.

Succes!
P.s, ik gebruik altijd foto's geconverteerd naar webformaat in mijn presentatie, gem. 15kb per foto!

Hallo Joost
Jouw bericht heeft me op een idee gebracht voor een oplossing voor het PPT probleem.

De dia heeft als achtergrond een diamodel. Dat heb ik (Via Beeld - Model - Diamodel en dan Diavoorstelling - Diavoorselling instellen) ingesteld op 'Een spreker', 'Alle dia's' en 'Tijdsinstelling gebruiken'.
Diamodel opslaan en sluiten
Stel je nu de eerste dia in op muisklik, dan werkt het zoals ik wilde: de eerste dia blijft staan tot je de muis indrukt, daarna verschijnen de dia's volgens de ingestelde tijd.

Ik heb de foto's wel verkleind, maar niet zo ver als jij aangeeft. Wel een idee voor de toekomst. Wordt het beeld bij projectie met een beamer nog wel gedetaillerd genoeg?

Bij kopiëren van de presentatie door in een nieuwe presentatie Ínvoegen' en 'Dia uit bestand" te gebruiken krijg ik het diamodel niet mee!

Blijft over dat steeds gevraagd wordt of ik macro's al dan niet wil inschakelen: die zitten er bij mijn weten niet in. Waarom wordt dat dan toch gevraagd?

Loes

Laatst bewerkt:
Geplaatst door lw87
Hallo Joost
Jouw bericht heeft me op een idee gebracht voor een oplossing voor het PPT probleem. :D

De dia heeft als achtergrond een diamodel. Dat heb ik (Via Beeld - Model - Diamodel en dan Diavoorstelling - Diavoorselling instellen) ingesteld op 'Een spreker', 'Alle dia's' en 'Tijdsinstelling gebruiken'.
Diamodel opslaan en sluiten
Stel je nu de eerste dia in op muisklik, dan werkt het zoals ik wilde: de eerste dia blijft staan tot je de muis indrukt, daarna verschijnen de dia's volgens de ingestelde tijd. Harstikke mooi dat het werkt, maar dat jouw eerste methode niet werkt, vertelt mij toch dat er iets aan de hand is met dat sjabloon. maar goed het werkt!

Ik heb de foto's wel verkleind, maar niet zo ver als jij aangeeft. Wel een idee voor de toekomst. Wordt het beeld bij projectie met een beamer nog wel gedetaillerd genoeg? Dit is in het geheel afhankelijk van het fotoprogramma en de conversie-functie...dit zul je door trial en error moeten ondervinden!

Bij kopiëren van de presentatie door in een nieuwe presentatie Ínvoegen' en 'Dia uit bestand" te gebruiken krijg ik het diamodel niet mee!
Alweer zoiets vreemds, dit moet wel werken! Ok, als je naar de slidemaster gaat, is het logisch dat er ook een blancoslidemaster aanwezig is. Maar na invoegen van bestand moet de slidemaster ook meekomen. De lege slidemaster kun je dan met de werkbalk deleten.
Welke Office-versie gebruik jij?

Blijft over dat steeds gevraagd wordt of ik macro's al dan niet wil inschakelen: die zitten er bij mijn weten niet in. Waarom wordt dat dan toch gevraagd?
Heb je al in de VBE gekeken? Is het project leeg? (minnetje voor het project)
Is het een plusje, dan staan er nog modules in of zo. In dat geval alle objecten (modules, forms, enz) verwijderen tot het project leeg is.
Ook een lege module zorgt ervoor dat er een macro-melding komt!

Loes

Mooi dat het zover is opgelost.

Kun je wat met mijn opmerkingen.

Laatst bewerkt:
Je kunt de diavoorstelling op verschillende plaatsen instellen.
Via Diavoorselling - Diaovergang
en via
Diavoorstelling - Diavoorstelling instellen.

Als je bij die tweede mogelijkheid kiest voor "bekeken in kiosk" en bij de eerste voor "volgende dia bij muisklik", dan werkt de presentatie niet: hij blijft stilstaan op de eerste dia.
Loes

Geplaatst door lw87
Je kunt de diavoorstelling op verschillende plaatsen instellen.
Via Diavoorselling - Diaovergang
en via
Diavoorstelling - Diavoorstelling instellen.
Dat klopt helemaal, dat heb ik ook zo verteld

Als je bij die tweede mogelijkheid kiest voor "bekeken in kiosk" en bij de eerste voor "volgende dia bij muisklik", dan werkt de presentatie niet: hij blijft stilstaan op de eerste dia.
Dat klopt deze functionaliteit werkt wel bij instellen als spreker.
De functie Kiosk is bedoeld voor een continu voorstelling zonder interventie van de spreker!

Loes

Dit is wat de help heeft te melden over de kiosk functie:

Een presentatie continu herhalen
Klik in het menu Diavoorstelling op Diavoorstelling instellen.
Schakel het selectievakje Herhalen tot op ESC wordt gedrukt in.
Tip

Als u een automatische presentatie wilt geven, bijvoorbeeld in een stand op een beurs, klikt u op Bekeken in een kiosk (volledig scherm) in het dialoogvenster Diavoorstelling instellen. Hierdoor wordt de presentatie continu afgespeeld en wordt voorkomen het publiek de diavoorstelling kan wijzigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan