• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Volgende en vorige knop op worksheet ipv Userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Goedemorgen allemaal,

Ik ben nog steeds bezig met een rekentool voor het bedrijf waar ik werk. Deze tool wordt steeds geavanceerder (mede dankzij de dingen die op dit forum worden geplaatst). Een ding waar ik nooit eerder mee gewerkt had waren een userform en de offset code. Deze twee tezamen bieden weer een nieuwe dimensie in gebruiksvriendelijkheid voor mij en wellicht voor anderen.
Ik ben nu aan het bekijken of ik een onderdeel kan bouwen waarmee mensen berekeningen van verschillende onderdelen kunnen bekijken. Deze onderdelen worden aangegeven middels nummers. Nu moet men deze nummers nog gewoon intikken en middels vertikaal zoeken worden de gegevens erbij gepakt. Maar wat ik eigenlijk zou willen (als dit kan) is een volgende en een vorige knop inbouwen. Is dit te doen buiten een userform om en gewoon de sheet zelf ? Of ga ik nu teveel richting acces :)

Groet,
Allard :D

Bedoel je dat je uit de werkbalk Standaard de knoppen om handelingen ongedaan te maken en weer opnieuw uit te voeren op een werkblad wilt hebben?
Je zou een nieuwe werkbalk kunnen maken met alleen deze twee knoppen erop, en die werkbalk in het werkblad zetten. Die beweegt dan me als de gebruiker naar beneden scrollt.

Richard

Bedoel je dat je uit de werkbalk Standaard de knoppen om handelingen ongedaan te maken en weer opnieuw uit te voeren op een werkblad wilt hebben?
Je zou een nieuwe werkbalk kunnen maken met alleen deze twee knoppen erop, en die werkbalk in het werkblad zetten. Die beweegt dan me als de gebruiker naar beneden scrollt.

Richard
Hoi Richard,
Bedankt voor je reactie. Dit is echter niet wat ik bedoel. Ik bedoel eigenlijk dat je met deze knoppen tussen de verschillende records kunt lopen. Een voorbeeld.
Stel ik heb een lijst met nrs en namen (en overige gegevens). 1. Allard, 2. Richard, 3. Erik etc. Deze staan op een ander blad. Op blad 1 heb ik een samenvattingscherm (geen userform). Als ik deze open, opent hij standaard bij Allard (dat is 1) als ik op de volgende knop druk kom ik bij nr 2 Richard etc.

Dit is een beetje mijn idee.

Groet,
Allard :D

Mmmm, het eerste dat mij te binnen schiet is het volgende.
Je maakt een tabel van twee kolommen:
1 Allard
2 Richard
3 Erik
4 .....

Op een ander werkblad zet je bijv. in cel B1: VERT.ZOEKEN(A1;de tabel;2;0)

Dan open je de werkbalk Formulieren en maak je een keuzeveld. Klik met de rechtermuisknop op het keuzevels (spinbutton) en kies voor BEsturingselement opmaken. op het laatste tabblad kun je dan aangeven dat je met 1 omhoog kunt. Link dit element aan cel A1.
Voila.

Lukt dat?

Richard

Bijlagen

Laatst bewerkt:
1 Allard
2 Richard
3 Erik
4 .....

Dan open je de werkbalk Formulieren en maak je een keuzeveld. Klik met de rechtermuisknop op het keuzevels (spinbutton) en kies voor BEsturingselement opmaken. op het laatste tabblad kun je dan aangeven dat je met 1 omhoog kunt. Link dit element aan cel A1.
Voila.

Lukt dat?

Richard

Hallo,

Ik dacht dat ik weer allemaal moeilijke VBA dingen moest gaan maken (ook leuk:D ) maar als het zo ook zou werken, dat zou wel iets zijn. Ik ga dit eens proberen! Ik laat even weten of dit hetgeen is wat ik bedoelde....Bedankt:thumb:

P.s. wat is een spinbutton in het Nederlands (ik ben een knurft want ik heb de nederlandseversie :))

Laatst bewerkt:
1 Allard
2 Richard
3 Erik
4 .....

Voila.

Lukt dat?

Richard

Dit is inderdaad en hele goeie. Sorry voor mijn late reactie. Ik zal nu even bekijken of dit wat gaat opleveren. Bedankt voor je enorme hulp!:thumb:

Eureka

Hij doet het!!!!!!!!!!!!!!!!

Superbedankt voor je hulp.

Groet,
Allard:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan