Volgende / vorig werkblad + tonen / onzichtbaar maken werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

vriese

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Hoi

Ik heb een vraag. Ik wil een excel-vragenlijst laten doorlopen waarin vragen staan.
Daarbij een button VORIGE VRAAG en VOLGENDE VRAAG.

Als daarop wordt geklikt, gaat men naar volgende werkblad.
Het huidige werkblad wordt onzichtbaar.

Etc. Etc.

Ook als men terug gaat, dan wordt huidige werkblad weer onzichtbaar, en vorige werkblad weer zichtbaar.

Hier moet een makkelijke code voor zijn, alleen krijg ik het niet voor elkaar.
Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt.

Groet,
Emile

Met
Code:
ActiveWorkbook.Worksheets(ActiveSheet.Index).Visible = False
zorg je ervoor dat je sheet niet meer zichtbaar is. Als je die dus op true zet en je geeft de juiste worksheet index mee dan zal die dus weer zichtbaar worden. En het zal waarschijnlijk ook wel netter/sneller/beter kunnen maar daarvoor is mijn kennis nog te beperkt.

Gebruik hiervoor geen werkbladen maar een userform met een multipage: 1 vraag per tabblad van de multipage.

Gebruik hiervoor geen werkbladen maar een userform met een multipage: 1 vraag per tabblad van de multipage.

Dat is zelfs nog niet nodig. Haal de vragen op van een (evt. verborgen) tabblad, en update het label dat je gebruikt om de vraag te tonen.

De code voor de navigatie is wat lastiger om te schrijven, maar je vermijdt een wildgroei aan tabbladen in de multipage bij vele vragen. De applicatie wordt veel beter onderhoudbaar naar de toekomst toe, en is generieker.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan