• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

volgende waarde opzoeken na gevonden 1e waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdekoning

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2000
Ik heb een prachtig werkende excel file met onderstaande macro om een waarde op te zoeken.(waar en onwaar)
Nu wil ik graag dat op hetzelfde blad de waarde wordt gevonden die er op volgt.
Iemand een idee

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
For Each c In Range("G:G")
If c = True Then
waarde1 = Cells(c.Row, 2).Value
waarde2 = Cells(c.Row, 3).Value
waarde3 = Cells(c.Row, 1).Value
waarde4 = Cells(c.Row, 6).Value
Cells(1015, 2) = waarde1
Cells(1015, 3) = waarde2
Cells(1015, 1) = waarde3
Cells(1015, 4) = waarde4
End If
Next
End Sub

Groeten Peter

Laatst bewerkt door een moderator:
Peter

Vooraleer je verder gaat, denk eens even na over de huidige code.

Bij ELKE wijziging van cel wordt die code uitgevoerd. Is dat wel nuttig / gewenst?

Je gebruikt variabelen, maar declareert ze niet. Het is verstandig van dat wel te doen.

Je maakt ook nog een lus doorheen alle cellen van kolom G; lijkt me echt overdreven, zeker als je weet dat die code bij elke selectieverandering uitgevoerd wordt. Waarbij het resultaat dan nog allemaal in dezelfde cellen komt te staan :eek:

Kortom, denk nu na over de code en grijp in, anders trek je de gevolgen altijd mee in verdere code.

Wigi

doelstelling

Hallo,
ik heb het bijgeleverde file ook maar toegestuurd gekregen.
Ik zou in de verste verte niet weten wat ik er aan zou moeten wijzigen om mijn vraag opgelost te krijgen.
Deze toegestuurde file werkt voor mijn doelstelling overgens perfect.
Nu enkel nog de tweede gevonden waarde na de eerste.

Heeft u misschien een andere oplossing?
Groeten Peter

Als je nu eens dit in B12 zet:

=INDEX(B$3:B$8;VERGELIJKEN(MIN($F$3:$F$8);$F$3:$F$8;0))

en die cel kopieert naar C12.

Dan heb je het resultaat met een formule en heb je niets VBA-code nodig. Aangezien je toch niet echt happig bent om daar tijd en moeite in te steken, is het wellicht beter zo.

Wat ik bedoelde met:

Bij ELKE wijziging van cel wordt die code uitgevoerd.

zie je als je van cel verandert. Het beeld flikkert een tweetal seconden door alle (onnodige) code.

Wigi

Laatst bewerkt:
Hallo,
het werkt perfect! Bedankt.
Een voordeel met de eerder toegestuurde file was:
In kolom G kwam onzichtbaar (waar -onwaar) te staan wanneer de dichtsbijzijnde waarde werd gevonden.Deze gevonden waarde werd automatisch naar een verzamelblad gekopieerd.
Het gaat om 1000 x en y coordinaten waar het dichtsbijzijnde coordinaat gevonden moet worden.
Ik heb van alle huizen in de stad een coordinaat.
Excel moet voor mij uitrekenen waar ik de dichtsbijzijnde brandkraan kan vinden waar ik ook de coordinaten van heb
Groeten Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan