Volgnummer formaat XXX-16-001 ophogen dmv opdrachtknop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArnoldL

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2011
Berichten
14
Hallo,

volgende code werkt perfect indien je deze als standaardwaarde van een tekstveld in een formulier koppelt.

Code:
Function Volgnummer() As String
Dim tmp As Variant
Dim i As Integer
On Error GoTo NieuwNummer

    tmp = Split(DMax("OdOrderNummer", "TblOrders"), "-")
    If CInt(tmp(1)) = Right(Year(Date), 2) Then
        tmp(UBound(tmp)) = Right("000" & CInt(tmp(UBound(tmp)) + 1), 3)
        For i = LBound(tmp) To UBound(tmp)
            Volgnummer = Volgnummer & tmp(i)
            If i < UBound(tmp) Then Volgnummer = Volgnummer & "-"
        Next i
    Else
        Volgnummer = "ORD-" & Right(Year(Date), 2) & "-001"
    End If
    Exit Function

NieuwNummer:
Volgnummer = "ORD-" & Right(Year(Date), 2) & "-001"
End Function

Ik zou echter graag zelf kunnen beslissen wanneer er een nieuw volgnummer toegevoegd wordt door deze aan het event "na klikken" van een opdrachtknop te koppelen.
Het lukt me echter niet deze aan te passen en vraag me dan ook af hoe dit werkende te krijgen.

Bij voorbaat dank.
 
Ik zou niet weten waarom je de code niet gebruikt waarvoor hij bedoeld is, namelijk als standaardwaarde op een nieuw veld; elke andere trigger lijkt mij overbodig en zinloos. Maar het is jouw db :).
De oplossing is vrij simpel:
Code:
Private Sub cmdVolgnummer_Click()
    Me.odOrdernummer.Value = Volgnummer
End Sub
cmdVolgnummer is dan uiteraard de naam van de knop.
 
Bedankt OctaFisch,:thumb:

het lijkt allemaal zo simpel, net zoals Microsoft laat uitschijnen dat een access db bouwen ook in enkele klikken geflikt is, de praktijk echter...
Maar ben dan ook nog meer "leek" dan ik dacht.

Waarom ik wil beslissen wanneer betreffend record een volgnummer krijgt:
Het betreft hier bv een formulier om een order te plaatsen, deze zal eveneens alle orders die nog niet bij de verschillende leverancier geplaatst zijn bevatten.
Orders bij een bepaalde leverancier kunnen hier dus nog een tijdje aangroeien tot bv het order groot genoeg is om franco geleverd te krijgen.
Vanaf dat moment mag door middel van de knop "order plaatsen" het order voorzien worden van datum en ordernummer, en uit deze lijst verdwijnen.

Had het eerst ook zo opgenomen tot ik tijdens het testen merkte dat orderdatum en ordernummer dan geen logische samengang meer vertoonden.

Klinkt dit aannemelijk genoeg om ook eens iets niet super-geautomatiseerd nodig te hebben?:D
Of zijn hier nog andere (betere) oplossingen voor?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan